آتش سوزی در پلاسکو تهران

به گزارش راه ساری، بخش هایی از ساختمان پلاسکو در خیابان جمهوری تهران دچار آتش سوزی شد.

آتش سوزی در پلاسکو تهران

ساختمان پلاسکو در تقاطع خیابان جمهوری اسلامی و فردوسی حوالی ساعت 8 صبح امروز، دچار حریق شده و در حال حاضر چندین ایستگاه آتش نشانی برای اطفای حریق در محل حضور دارند.

عوامل پلیس هدایت و رانندگی نیز در محل حضور داشته و به گفته سرگرد شریفی، رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس هدایت و رانندگی تهران بزرگ، در راستا غرب به شرق خیابان جمهوری و جنوب به شمال خیابان فردوسی محدودیت تردد ایجاد شده است.

سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از مهار حریق در ساختمان پلاسکو خبر داده و جزئیات عملیات بیش از 200 آتش نشان در این حادثه را تشریح کرد.

ملکی در این باره گفت که وقوع حادثه حریق در ساختمان پلاسکو در ساعت 7:59 صبح امروز به سامانه 125 اطلاع داده شد که در پی آن بلافاصله ستاد فرماندهی آتش نشانان چندین ایستگاه را به همراه تانکر آب، تشک نجات و بالابر به محل حادثه واقع در ساختمان پلاسکو در تقاطع خیابان های جمهوری اسلامی و فردوسی اعزام کرد.

ملکی با بیان اینکه آتش نشانان پس از دو دقیقه و دو ثانیه در محل حاضر شده و عملیات خود را شروع کردند، گفت:

در مجموع 10 ایستگاه آتش نشانی به همراه 15 تانکر آب و سه دستگاه بالابر همراه با بیش از 200 آتش نشان، عملیات اطفای حریق در ساختمان پلاسکو را شروع نموده و علاوه بر آن تعدادی از ایستگاه های آتش نشانی نیز در اطراف این ساختمان به حالت آماده باش درآمدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه به صورت چشمی حریق از طبقات هشتم و نهم این ساختمان شروع شده و عمدتا در ضلع غربی و شمالی ساختمان نمایان بود، گفت که تعدادی از کارگاه ها و فضاهای داخلی ساختمان پلاسکو کاملا شعله ور شده و شعله های آتش به طبقات فوقانی نیز سرایت نموده بود که آتش نشانان از چند جهت عملیات برای اطفای حریق را شروع نموده و با اقدامات اجرا شده خوشبختانه در حال حاضر شعله های آتش مهار شده و بیش از 90 درصد حریق به طور کامل اطفا شده است.

ملکی با بیان اینکه گروهی دیگر از آتش نشانان با مراجعه به طبقات عملیات نجات را شروع کردند، گفت:

با توجه به اینکه بعضی از کارگاه های تولیدی در این ساختمان شیفت شبانه نیز داشته اند آتش نشانان چندین نفر را از داخل کارگاه ها نجات داده و به محل امن انتقال دادند.

ملکی گفت تا به این لحظه این حادثه مورد فوتی نداشته است ولی با این وجود جستجو در ساختمان پلاسکو همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه آتش نشانان در حال اجرا عملیات لکه گیری و تخلیه دود هستند، گفت: مقدار دقیق خسارات و بعلاوه تعداد افراد نجات یافته پس از جمع بندی نهایی اعلام خواهد شد.

به گفته وی پس از اتمام عملیات اطفای حریق کارشناسان آتش نشانی اقدامات خود را برای یافتن دلیل حادثه شروع خواهند کرد.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 تیر 1401 بروزرسانی: 26 تیر 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 14617

به "آتش سوزی در پلاسکو تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتش سوزی در پلاسکو تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید