آخرین اخبار از انتخابات آمریکا؛ دو نامزد در کدام ایالت ها پیشتاز هستند؟

به گزارش راه ساری، جدیدترین و مهمترین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا را می خوانید

آخرین اخبار از انتخابات آمریکا؛ دو نامزد در کدام ایالت ها پیشتاز هستند؟

به گزارش خبرنگاران،کمیسیون انتخاباتی نوادا درحالی که بایدن با 8 هزار رای پیش است، گفت که کار بس است و دیگر رایی را امروز نخواهد شمرد.

آن ها خاطرنشان کردند که در روزهای آینده، رای های پستی که در چند روز اخیر ارسال شده است را خواهند شمرد و نتیجه را اعلام خواهند کرد. نوادا با 6 رای الکترال، حالا اهمیتی حیاتی برای هر دو کمپین دارد، اگرچه به نظر می رسد در نهایت ایالتی آبی باشد.

تیم آلبرتا، سردبیر ارشد پولتیکو می گوید در میشیگان، حتی در کاونتی هایی که انتظار نداریم، رای های پستی به شدت به سود جو بایدن است و نباید فقط به دیترویت نگاه کرد. صرفاً برای امید دادن به خودمان و شما این را متنشر کردیم.

در نوادا نیز رقابت بین بایدن و ترامپ تنگاتنگ گزارش شده است.

از طرفی جهش یکباره میلواکی و جلو افتادن بایدن در ویسکانسن پس از شمارش آرای پستی، خوش بینی فزاینده ای را میان تحلیلی گران متمایل به بایدن ایجاد نموده است که چنین سناریویی در میشیگن و حتی پنسیلوانیا و جورجیا هم رخ دهد. به هرحال نمی توان از آرای پستی راحت گذشت.

در گرین بی ویسکانسن که نتایج آن حالا بسیار حیاتی است، شمارش آرا به علت تمام شدن جوهر متوقف شده است.

در حالی که بر اساس شمارش 73 درصدی ترامپ در این ایالت نزدیک به 8 درصد از بایدن جلو بود، اختلاف میان دو نامزد با شمارش 87 درصد از آرا به 1.4 درصد به نفع ترامپ تغییر یافته است.

در این بین 4 ایالت برای ترامپ حیاتی محسوب می شوند:

پنسیلوانیا: 20 رای الکترال

میشیگان:16 رای الکترال

جورجیا: 16 رای الکترال

کارولاینای شمالی:15 رای الکترال

در صورت کسب همه 67 رای الکترال این ایالت ها مجموع آرا ترامپ به 280 رای خواهد رسید و دونالد ترامپ میتواند برای دور دوم به کاخ سفید راه پیدا کند.

دیلی میل در پیامی توئیتری نوشت نتیجه انتخابات در میشیگان امروز اعلام می گردد، یک میلیون رای هنوز شمارش نشده است تا الان ترامپ رجحان 1.4 درصدی دارد.

همچنین پس از وقفەای کوتاە در شمارش آراء بە دلیل آنچە مسئولان خستگی کارمندان خاطرنشان کردند، فرایند بازکردن صندوق ها و شمارش آراء دوبارە آغاز شد. شمارش آراء چند ایالت معین نمایندە در نتیجە انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هنوز بە اتمام نرسیدە است.بە جز ایالت ویسکانسین کە جو بایدن با اختلاف اندکی پیش افتادە، در دیگر ایالت های باقی ماندە دونالد ترامپ پیشی گرفتە است.

هنوز شمارش آراء بە اتمام نرسیدە و نتایج قطعی معین نیست.

در حال حاضر ایالت پنسیلوانیا با 36 درصد آراء شمرده نشده به عنوان بیشترین سهم در آرای شمرده نشده و دارا بودن 20 رای الکترال به عنوان بیشترین سهم در بین ایالت های باقی مانده، معین نماینده ترین ایالت در معین شدن نتیجه انتخابات آمریکاست. پیش تر خبرهای منتشر شده از پیروزی قطعی ترامپ در این ایالت حکایت داشت.

در انتخابات سنا نیز دموکراتها توانسته اند دو کرسی متعلق به جمهوری خواستار را از آن خود نمایند و در مقابل جمهوری خواستار نیز یک کرسی متعلق به دموکرات ها را به دست آورده اند.در صورتی که در خاتمه هر کدام از احزاب پیروز به کسب 50 کرسی در مجلس سنا شوند، اکثریت به دست جناحی خواهد بود که در انتخابات ریاست جمهوری پیروز گردد. بر اساس برآورد نیویورک تایمز تا به امروز دو حزب دموکرات و جمهوری خواه هر کدام 47 کرسی خود را در مجلس سنا قطعی نموده اند و 6 کرسی هنوز تکلیفش معین نیست.

در خبر جالب دیگر نامزد فوت شده در انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا پیروز شد.دیویدآندال نامزد جمهوریخواستار، پیروز مجلس نمایندگان از داکوتای شمالی اعلام شد اما او چند روز پیش از انتخابات سوم نوامبر در گذشته بود.وی در آخرین هفته ماه اکتبر جانش را بدلیل ابتلا به بیماری کووید-19 از دست داده بود.

طبق آخرین گزارش ها امید ترامپ برای پیروزی در ویسکانسین بسیار کمرنگ شده است. در این ایالت بایدن 49.6 درصد و ترامپ 48.9 درصد شده و آرای غائبین چرخش خوبی به سوی بایدن دارند. به همین دلیل ویسکانسن و نوادا در آستانه پیروزی بایدن هستند. در صورت وقوع این سناریو، بایدن یکی از 4 ایالت باقی مانده را ببرد، برنده نهایی خواهد شد؛ البته اگر کارولینا را ببرد که بعید است آنوقت به جای 270 رای الکترال صاحب 269 می گردد.

پایگاه اینترنتی سی ان بی سی/ در حالی که جو بایدن در ایالت های نوادا و ویسکانسین با اختلافی اندک، از دونالد ترامپ جلو افتاده است اما شمارش آراء به کندی پیش می رود و به تبع آن نتایج هم قطره چکانی اعلام می شوند.

همزمان خبر می رسد ایالت داکوتای شمالی که بدترین شرایط را به لحاظ کرونا داشت، دو برابر بیشتر از بایدن به ترامپ رای داد.

سرنوشت انتخاباتِ سوم نوامبر (اولین سه شنبه نوامبر) که روز انتخابات در آمریکا است در انتخابات سال جاری به چهارشنبه کشیده شده است در حالی که هنوز برنده این رقابتِ سخت، معین نشده است.

امکان دارد نتیجه نهایی انتخابات در ایالت های میشیگان و ویسکانسین تا اواخر روز چهارشنبه (به وقت آمریکا) معین گردد. نتیجه انتخابات پنسیلوانیا هم ممکن است تا اواخر این هفته معین گردد.

در تصویر زیر شرایط ترامپ و بایدن را مشاهده می کنید:

ترامپ 213 الکترال فقط 57 رای احتیاج دارد؛ بایدن 238 الکترال فقط 32 رای احتیاج دارد.

لس آنجلس تایمز در پیامی توئیتری نوشت درحالی که رقابت بین ترامپ و بایدن در ایالت های کلیدی همچنان باقی است، هیچ یک از آن ها هنوز برنده قطعی نیست. بایدن از حامیانش خواسته صبر پیشه نمایند و ترامپ کل انتخابات را زیرسئوال برده است.

فاکس نیوز در خبری تازه گزارش داده اعلام پیروزی زودهنگام دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آن هم در حالی که آراء بسیاری از ایالت ها شمرده نشده نشان از این دارد که پفراینده انتخابات این دوره به دیوان عالی خواهد رفت.

در این گزارش آمده است: رئیس جمهور ترامپ امروز چهارشنبه پیروزی خود را در چندین ایالت مهم رقابتی خاطرنشان کرد. این اتفاق در حالی رخ داد که هنوز معین نیست چه کسی آراء را به خود اختصاص داده است. ترامپ به طور ضمنی اعلام نموده که کاخ سفید دادگاه عالی را تحت فشار قرار می دهد تا درباره آراء مورد اختلاف تصمیم بگیرد. ترامپ هشدار داد که یک گروه بسیار ناراحت سعی دارند مردم را از حق رأی محروم نمایند.

رئیس جمهور که از اتاق شرقی کاخ سفید صحبت می کرد از هواداران خود تشکر کرد و ادعا کرد که میزان مشارکت بی سابقه بوده است.

وی اضافه نمود: من می خواهم از مردم آمریکا به خاطر پشتیبانی فوق العاده شان تشکر کنم. میلیون ها و میلیون ها نفر امشب به ما رأی دادند.

به گزارش هیل، ستاد انتخاباتی بایدن در این خصوص گفت: ترامپ سعی دارد حق مردم آمریکا برای رأی آزاد را سلب کند. ترامپ نتیجه انتخابات را معین نمی کند و فرایند دموکراتیک همچنان ادامه دارد.

ستاد انتخاباتی بایدن با ابراز اطمینان درباره پیروزی نامزد حزب دموکرات در انتخابات توضیح داد: اطمینان داریم که پس از اتمام فرایند شمارش آراء، بایدن رئیس جمهور می گردد.

مدیر ستاد انتخاباتی بایدن، اظهارات ترامپ را شنیع، بی سابقه و نادرست خواند و گفت اگر ترامپ به تهدید خود برای بردن پفراینده به دیوان عالی و جلوگیری از طی کردن فرایند طبیعی شمارش آرا عمل کند، تیم های حقوقی دموکرات ها با این اقدام مقابله خواهند کرد.

در خبری دیگر واکنش ها به تبریک زودهنگام نخست وزیر اسلوونی به ترامپ ادامه دارد. آندریاس شیدر رییس جناح سوسیال دمکرات اتریش در مجلس اتحادیه اروپا از یانش یانزا نخست وزیر اسلوونی که دونالد ترامپ را به عنوان برنده انتخابات ریاست جمهوری به رسمیت شناخت و به او تبریک گفته است به شدت انتقاد کرد.وی گفت: نخست وزیر اسلوونی به دلیل احتیاج کوته بینانه جانب ترامپ را گرفت. این اقدام همچنین شرم آور و خطرناک است.

311311

تفطن: مجله مطالب خواندنی سفر و گردشگری

مجله آراد: گفتگوی آزاد و اخبار روز

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 12488

به "آخرین اخبار از انتخابات آمریکا؛ دو نامزد در کدام ایالت ها پیشتاز هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین اخبار از انتخابات آمریکا؛ دو نامزد در کدام ایالت ها پیشتاز هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید