آموزش را تعطیل می کردیم به تاریخ بدهکار می شدیم، افتخار ساخت دارو و واکسن کرونا می تواند برای ایران باشد

به گزارش راه ساری، رئیس دانشگاه تهران گفت: از ابتدای شیوع کرونا ارزیابی ما این بود که مسئله ادامه دار می شود و اگر آموزش را تعطیل می کردیم، در تاریخ باید به مردم پاسخگو می شدیم که چرا با این امکانات نتوانستیم ساز و کاری برای ادامه آموزش ایجاد کنیم.

آموزش را تعطیل می کردیم به تاریخ بدهکار می شدیم، افتخار ساخت دارو و واکسن کرونا می تواند برای ایران باشد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، هفتمین جشنواره آموزش دانشگاه، با هدف تجلیل از اعضای هیأت علمی برگزیده، پیشکسوتان، مدیران و کارشناسان برتر حوزه آموزش امروز به صورت مجازی و فقط با حضور برگزیدگان به صورت حضوری در پردیس علوم دانشگاه تهران برگزار گشت.

محمود نیلی احمدآبادی در این جشنواره گفت: جشنواره آموزش دانشگاه تهران نشان از اهمیت بحث آموزش در دانشگاه تهران دارد.

وی گفت: امروز نشان داده شده که آموزش رکن اصلی دانشگاه به شمار می رود و حوزه های دیگر به شدت به آموزش وابسته هستند. زیرا آغاز هر اقدامی با آموزش آغاز می شود.

نیلی احمدآبادی گفت: انتخاب اساتید برگزیده در دانشگاه تهران کار بسیار سختی است و رقابت بسیار سنگین بین بهترین ها در دانشگاه تهران وجود دارد.

باید به دنبال راهکارهای روبروه با رخدادهای نامعلوم باشیم

نیلی احمدآبادیگفت: بسیاری از اتفاقاتی که در پی شیوع کرونا در کشور ایجاد شد، اجتناب ناپذیر بود؛ در آغاز شیوع ویروس جنبه های منفی آن بیشتر مورد توجه بود اما به عنوان یک انسان چگونه از یک رخداد که مایه تاسف شد، می توانیم برای ایجاد شرایط بهتر در همه امور بهره بگیریم اهمیت بسیار زیادی دارد. این امر به ما یک آگاهی داد؛ اینکه ما برای زندگی در یک شرایط نامعلوم با جهل روبرو هستیم. حتما باید دنبال راهکارهای روبروه با رخدادهای نامعلوم باشیم.

آموزش را تعطیل می کردیم به تاریخ بدهکار می شدیم

وی گفت: اگرچه مسئولیت اجتماعی در دانشگاه تهران یک امر جدید نیست اما امروز ما در دانشگاه تهران به شکل سازمان یافته و دقیق تر روی مسئولیت اجتماعی کار می کنیم. اولین آن بحث آموزش بود. همچنان که در آغاز تعطیلی حضوری دانشگاه ها برخی مراکز اعلام کردند که دو هفته دانشگاه تعطیل می شود و در انتهای ترم به طول ترم اضافه خواهد شد؛ اما ارزیابی ما این بود که این مسئله می تواند ادامه دار باشد، در حالی که یک هفته تعطیلی آموزش هم قابل قبول نبود. اگر آموزش را تعطیل می کردیم، در تاریخ باید به مردم پاسخگو می شدیم که چرا با این امکانات و زیرساخت ها نتوانستیم ساز و کاری برای ادامه فرایند آموزشی ایجاد کنیم.

به گفته وی، به همین دلیل دانشگاه تهران از همان آغاز تعطیلی آموزش های حضوری، فرایند آموزش های مجازی را با توجه به امکانات و ساختارهایی که در خود داشت، آغاز کرد و امروز گزارش عملکرد خوبی در آموزش الکترونیکی داشته ایم.

رئیس دانشگاه تهران گفت: خوشه های فکری در حوزه های اقتصادی و اجتماعی از گذشته در دانشگاه فعال بودند و گزارش های متعددی را منتشر کردند. در این رابطه، دانش بنیادی می تواند با اهمیت باشد چون در مورد موضوعی مثل کرونا صحبت می کردیم که هیچ شناختی از آن نداشتیم. در گذشته دیدگاهی افراطی در زمینه کم اهمیت جلوه دادن دانش کاربردی در کشور وجود داشت اما اکنون همه متوجه شده اند که دانش کاربردی محصول تلاش دانشمندان روی دانش بنیادی است.

رئیس دانشگاه تهران گفت: با توجه به پتانسیل های علمی موجود در کشور، توانایی یافتن داروی قطعی یا واکسن مقابله با این کرونا در کشور وجود دارد و این افتخار نصیب کشور ما شود.

انتهای پیام/

ویزارو: ویزای تضمینی شینگن، ویزای کانادا تضمینی

سلو بلاگ: محفلی برای هم اندیشی

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 9249

به "آموزش را تعطیل می کردیم به تاریخ بدهکار می شدیم، افتخار ساخت دارو و واکسن کرونا می تواند برای ایران باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش را تعطیل می کردیم به تاریخ بدهکار می شدیم، افتخار ساخت دارو و واکسن کرونا می تواند برای ایران باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید