اجرای عملیات تکمیلی سد خاکی لاور میستان در شهرستان بستک

به گزارش راه ساری، به گزارش خبرنگاران، شهروز شجاعی در رابطه با اجرای این طرح عنوان نمود: از آنجا ئیکه این محدوده تنها تأمین کننده منابع آب شرب شهر بستک است و با توجه به اهمیت آب در منطقه، توجه به منابع آب این ناحیه از اولویت خاصی برخوردار است.

اجرای عملیات تکمیلی سد خاکی لاور میستان در شهرستان بستک

وی اضافه نمود: در همین راستا یکی از اهداف مهم این پروژه ، بهره گیری از سیلاب مسیل های مشرف به لاورمیستان است که به منظور تغذیه منابع زیرزمینی بخصوص جلوگیری از کاهش افت سطح آب در چاه های مورد بهره برداری برای آب شرب بستک صورت می گیرد.

این مقام مسئول توضیح داد: از دیگر اهداف طرح ، کنترل سیلاب به منظور کاهش خسارات سیل و جلوگیری از فرسا یش آبی در مسیل های مورد مطالعه است.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای هرمزگان با اشاره به اینکه بهبود منابع آب کشاورزی از نظر کمی و کیفی از دیگر اهداف اجرای طرح است گفت: با توجه به محرومیت منطقه، اجرای این طرح باعث ثبات اشتغال در محدوده مورد مطالعه می گردد که یکی از اهداف کلی و سیاست های کلان دولت است همچنین اجرای طرح بطور کلی موجبات توسعه پایدار را در این ناحیه فراهم میکند.

شجاعی درباره مختصات این طرح نیز اظهار کرد: بر اساس مطالعات، سد تغذیه مصنوعی لاور-میستان از نوع خاکی با هسته رسی به ارتفاع حدود شش متر از بستر رودخانه می باشد که با احداث این سد امکان تامین و ذخیره سازی آب مورد احتیاج بصورت زیرزمینی در سفره های آب زیرزمینی امکان پذیر خواهد شد علاوه بر اینکه با کنترل سیلاب از خسارت های ناشی از سیلاب کاسته می گردد.

وی در خاتمه با اشاره به مختصات جغرافیایی این طرح گفت: محدوده طرح در لاورمیستان (یکی از روستاها دهستان جناح) قرار گرفته است. فاصله بخش جناح تا شهرستان بستک 34 کیلومتر و فاصله لاورمیستان تا شهرستان بستک حدود 57 کیلومتر می باشد همچنین میزان هزینه اجرای این طرح بالغ بر 67 میلیارد ریال است.

zeetova.ir: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 191

به "اجرای عملیات تکمیلی سد خاکی لاور میستان در شهرستان بستک" امتیاز دهید

1 کاربر به "اجرای عملیات تکمیلی سد خاکی لاور میستان در شهرستان بستک" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای عملیات تکمیلی سد خاکی لاور میستان در شهرستان بستک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید