احتمال ابتلای مجدد به امیکرون 5 برابر بیشتر از دلتا است، سویه نو یک تهدید بزرگ و قریب الوقوع برای سلامت عمومی

به گزارش راه ساری، نتایج یک آنالیز تازه نشان داد، خطر ابتلا به عفونت مجدد با نوع امیکرون ویروس کرونا بیش از پنج برابر بیشتر است و هیچ نشانه ای از خفیف تر بودن آن از دلتا وجود ندارد.

احتمال ابتلای مجدد به امیکرون 5 برابر بیشتر از دلتا است، سویه نو یک تهدید بزرگ و قریب الوقوع برای سلامت عمومی

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از سی جی تی ان، نتایج یک آنالیز تازه نشان داد، خطر ابتلا به عفونت مجدد با نوع امیکرون ویروس کرونا بیش از پنج برابر بیشتر است و هیچ نشانه ای از خفیف تر بودن آن از دلتا وجود ندارد.

براساس داده های موجود، موارد ابتلا به ویروس در سراسر اروپا افزایش یافته و جشن های خاتمه سال را تهدید می نماید؛محققان امپریال کالج لندن می گویند:ما هیچ مدرکی مبنی بر اینکه امیکرون دارای شدت متفاوتی با دلتا است، پیدا نکردیم، اگرچه داده های مربوط به بستری شدن در بیمارستان بسیار محدود است.

این مطالعه که در تاریخ 16 دسامبر انجام شد، اضافه نمود: کنترل شرایط واکسن، سن، جنس، قومیت، شرایط بدون علامت، منطقه و تاریخ نمونه نشان داد، خطر عفونت مجدد با امیکرون 5.4 برابر بیشتر از دلتا بوده است.

پژوهشگران امپریال کالج لندن در بیانیه ای اعلام کردند، حفاظت از عفونت قبلی در برابر عفونت مجدد با امیکرون ممکن است به 19 درصد برسد و اشاره کردند که این مطالعه هنوز مورد آنالیز قرار نگرفته است. محققان دریافتند که خطر ابتلا به یک مورد علامت دار امیکرون در مقایسه با نوع دلتا برای افرادی که دو هفته یا بیشتر از دز دوم واکسن و دو هفته یا بیشتر از دز تقویت کننده آنها گذشته، افزایش یافته است.

نیل فرگوسن، سرپرست این مطالعه، در بیانیه امپریال کالج لندن گفت: این مطالعه شواهد بیشتری و قابل توجهی ارائه می دهد که امیکرون می تواند از مصونیت قبلی ناشی از عفونت یا واکسیناسیون فرار کند. این سطح از فرار ایمنی به این معنی است که امیکرون یک تهدید بزرگ و قریب الوقوع برای سلامت عمومی است.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 14531

به "احتمال ابتلای مجدد به امیکرون 5 برابر بیشتر از دلتا است، سویه نو یک تهدید بزرگ و قریب الوقوع برای سلامت عمومی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال ابتلای مجدد به امیکرون 5 برابر بیشتر از دلتا است، سویه نو یک تهدید بزرگ و قریب الوقوع برای سلامت عمومی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید