ارائه تنفس سه ماهه به تسهیلات شرکت های پارک علم و فناوری

به گزارش راه ساری، رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه از تنفس سه ماهه تسهیلات ارائه شده به شرکت های حاضر در این پارک و عدم دریافت اجاره بها از این شرکت ها در شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور اطلاع داد.

ارائه تنفس سه ماهه به تسهیلات شرکت های پارک علم و فناوری

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، قنبری رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی در نشست مجازی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با روسای پارک های علم و فناوری کشور که با موضوع آنالیز دستاوردهای پارک ها در مبارزه با بیماری کویید-19 برگزار گردید، از طراحی و احداث بیمارستان های صحرایی توسط شرکت های مستقر در این پارک اطلاع داد.

وی با اعلام فراوری و ساخت لوله های خون گیری جهت تشخیص میزان عفونت در خون در این پارک گفت: علاوه بر این، اپلیکیشن پزشکی از راه دور، تست غربال گری ویروس کرونا، فراوری کیت تشخیص کرونا (با حمایت آستان قدس رضوی)، طراحی مسیریاب نزدیک ترین محل تشخیص حوزه آلوده به کرونا (که جزو 10 استارت برتر کشور در این زمینه شناخته شد)، تکنولوژی پلاسما برای موارد استریل کردن و فراوری انبوه مواد ضدعفونی نماینده و عرضه آن ها به بیمارستان ها و عموم مردم از دیگر اقدامات شرکت های مستقر در این پارک بوده است.

فراوری دستگاه های ضدعفونی نماینده قابل حمل در پارک علم و فناوری کرمانشاه

خان احمدی، رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه از فراوری دستگاه های ضدعفونی نماینده قابل حمل دراین پارک اطلاع داد و گفت: پس از اعلام ستاد بحران کرونای استان کرمانشاه، 17 شرکت این پارک وارد چرخه فراوری موارد مقابله با شیوع این ویروس شدند.

وی اضافه کرد: ساخت سه دستگاه برای فراوری ماسک های N95 (تامین صد در صد ماسک مصرفی استان)، فراوری دستگاه های ضدعفونی نماینده قابل حمل، فراوری داروی کاملاً گیاهی برای پیشگیری از کرونا، فراوری کیت های تشخیص ابتلا به ویروس کرونا و همچنین فراوری انبوه ضدعفونی نماینده های سطوح و دست ها و اعلام فراخوان ارسال طرح های مرتبط با شیوع ویروس کرونا به این پارک از فعالیت های عمده شرکت های مستقر در این پارک علم و فناوری کرمانشاه می باشد.

وی با تشکر از حمایت های وزارت علوم، صندوق نو آوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از فعالیت های این پارک، مواردی از قبیل تنفس سه ماه تسهیلات ارائه شده به شرکت ها و همچنین عدم دریافت اجاره شرکت ها را از جمله موارد حمایتی در این دوران ذکر کرد.

فعالیت بیش از 200 واحد فناور و شرکت دانش بنیان برای مقابله با ویروس کرونا در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

در این نشست حسینی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیر کبیر با اعلام اینکه 200 واحد فناور و شرکت دانش بنیان برای مقابله با ویروس کرونا دراین دانشگاه فعالیت می نمایند، گفت: در این مدت و به خصوص در ایام تعطیلات، فضا سازی مناسبی برای فعالیت شرکت ها فراهم شد.

وی اضافه کرد: سیستم استریل برگه های ارزشمند و بهادار، فراوری ونتیلاتور در دانشکده مهندسی پزشکی، ساخت کیت تست کرونا، ساخت تب سنج سبک و ارزان قیمت با تشخیص از فاصله 5 سانتیمتری از عمده فعالیت های دانشگاه صنعتی امیر کبیر در دو ماهه اخیر بوده است.

حسینی همچنین به فراوری انبوه ماسک های N95 و توقف صادرات آن به چین به دلیل مصرف داخلی، ساخت دستگاه استریل هوا برای اتاق های عمل و اتاق بیماران بستری شده (در بیمارستان مسیح دانشوری نصب شده است) و فراوری انبوه انواع مواد ضدعفونی نماینده در این دانشگاه اشاره نمود.

ارائه 16 محصول پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی

واعظی، رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی از فراوری 16 محصول در جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در این پارک اطلاع داد و گفت: از این محصولات فراوریی می توان به مواردی از قبیل ساخت دستگاه ضدعفونی نماینده سه کاره داخل کابین اتوبوس ها (علاوه بر ضدعفونی کردن سطوح، مانع نشستن بعدی این ویروس بر روی سطوح می گردد)، ساخت دستگاه تب سنج با تشخیص فاصله، ساخت دستگاه ونتیلاتور که هفته آینده 100 دستگاه به بازار مصرف عرضه خواهد شد و فراوری انبوه مواد ضدعفونی نماینده و ژل های ترکیبی دست و سطوح اشاره نمود.

وی همچنین از اعمال تخفیف 50 در صدی اجاره بهای شرکت ها، پرداخت پکیج حمایتی ومهلت بابت چک های باز پرداختی جهت حمایت بیشتر از شرکت های دانش بنیان مستقر در این پارک اطلاع داد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 خرداد 1399 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 8572

به "ارائه تنفس سه ماهه به تسهیلات شرکت های پارک علم و فناوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه تنفس سه ماهه به تسهیلات شرکت های پارک علم و فناوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید