استقبال صلیب سرخ جهانی از توافق صلح در سودان جنوبی

به گزارش راه ساری، کمیته بین المللی صلیب سرخ در ژنو با استقبال از امضای توافق میان طرین درگیری ها در سودان جنوبی از این توافق به عنوان نشانه ای از امکان دسترسی به یک راهکار برای مناقشه ای که عوارض آن میلیون ها تن را دچار مشکل نموده بود، یاد کرد.

استقبال صلیب سرخ جهانی از توافق صلح در سودان جنوبی

به گزارش خبرنگاران، دومنیک استیلهارت، مدیر عملیات صلیب سرخ جهانی که هفته پیش از سودان جنوبی دیدار نموده بود، خواهان لحاظ کرند نیازهای تک تک شهروندان این کشور به ویژه زنان در هر راه حلی شد.

به گفته وی، بدون هیچ اغراقی، هزینه انسانی مخاصمه ادامه دار در سودان جنوبی منجر به فاجعه بشردوستانه گردیده است. وی اضافه نمود: بار مخاصمات نباید بر دوش غیرنظامیان باشد اما در سودان جنوبی غیرنظامیان از مخاصمه لطمه های فراوان دیده اند.

از ابتدای امسال میلادی، کمیته بین المللی صلیب سرخ 69 کودک و 47 زن زخمی را در بیمارستان هایش پذیرش نموده است.

در همین حال، این شرایط هزاران کودک را از دسترسی به مدرسه محروم نموده و بسیاری از آنها از خانواده جدا افتاده اند. زنان هم در نبرد برای نجات خانواده خود و تأمین مواد غذایی دشواری های بسیاری را متحمل گردیده اند.

به گفته استیلهارت، تجربه پنج سال درگیری در این کشور نشان می دهد که بدون یک توافق آتش بس، بی توجهی به قوانین جنگ و حقوق غیرنظامیان مرتباً رخ خواهد داد. وی اضافه نمود، سازمان های بشردوستانه می توانند یاری های بشردوستانه فراهم نمایند اما نمی توانند به خشونت و آوارگی مردم خاتمه دهند.

از ابتدای امسال میلادی، صلیب سرخ جهانی جیره غذایی برای 223 هزار تن فراهم نموده و بذر و ابزار کشاورزی در اختیار بیش از 160 هزار تن قرار داده است. همچنین 273 هزار تن با یاری این سازمان به آب آشامیدنی سالم دسترسی یافته اند. این سازمان در همین مدت، 1735 عمل جراحی انجام داده و 75 هزار بیمار توسط پزشکان این سازمان معاینه گردیده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 آذر 1397 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 190

به "استقبال صلیب سرخ جهانی از توافق صلح در سودان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال صلیب سرخ جهانی از توافق صلح در سودان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید