اعتراضات در یونان به اقدام ترکیه در برگزاری نماز آدینه در ایاصوفیه؛ پاسخ آنکارا

به گزارش راه ساری، روز گذشته همزمان با برگزاری نماز آدینه در ایاصوفیه، تعدادی از شهروندان یونانی در شهر سالونیک دست به اعتراض زدند.

اعتراضات در یونان به اقدام ترکیه در برگزاری نماز آدینه در ایاصوفیه؛ پاسخ آنکارا

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روز گذشته پس از برگزاری نماز آدینه در مسجد ایاصوفیه در استانبول، گروهی از شهروندان یونانی در سالونیک دست به اعتراض زده و پرچم ترکیه را به آتش کشیدند.

حامی آکسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه نیز در واکنش به این اقدام، بیانیه ای صادر و اظهارات مقامات این کشور در تحریک مردم و اقدام آتن در اجازه دادن به سوزاندن پرچم کشور در سالونیک را به شدت محکوم کرد.

وی در این بیانیه تاکید نمود: آتن به بهانه واکنش ها بار دیگر دشمنی خود با اسلام و ترکیه را علنی کرد، اقدام دولت و اعضای مجلس یونان را به شدت محکوم می کنیم که مردم را با اظهارات خصمانه تحریک نموده و اجازه دادند که در ملاعام پرچم پر افتخار ترکیه در سالونیک سوزانده گردد.

آکسوی اعلام کرد: بازگشایی مسجد کبیر ایاصوفیه خشم کودک لوس اروپا را که مفهوم سجده کردن را نمی داند، برانگیخته است. باید به این ذهنیت نژاد پرست، که درس عبرتی از تاریخ نگرفته و به پرچم با شکوه ما بی احترامی می نمایند، عاقبتشان را در اژه یادآوری کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه تاکید نمود: یونان را باید از رویای بیزانس که 567 سال نتوانسته است از آن بیدار گردد، بیدار کرد.

آکسوی توضیح داد: هیچ کشوری نمی تواند درس حاکمیت ملی به ترکیه بدهد، مسجد کبیر ایاصوفیه که به خواست ملت ترکیه بازگشایی شد، مانند سایر دارایی های فرهنگی سرزمین مان متعلق به ترکیه است و خواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 مرداد 1399 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 9473

به "اعتراضات در یونان به اقدام ترکیه در برگزاری نماز آدینه در ایاصوفیه؛ پاسخ آنکارا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراضات در یونان به اقدام ترکیه در برگزاری نماز آدینه در ایاصوفیه؛ پاسخ آنکارا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید