اعتراضات علیه فساد به کویت رسید

به گزارش راه ساری، فراخوان ها در کویت برای انجام اعتراضات به منظور مطالبه اصلاحات سیاسی و مشارکت در تحصن علنی در میدان الاراده واقع در پایتخت این کشور شدت یافته است.

اعتراضات علیه فساد به کویت رسید

به نقل از روسیاالیوم، صالح الملا، نماینده سابق مجلس کویت امروز (سه شنبه) در توییتی نوشت، مراحل قانونی برای انجام تجمع اعتراض آمیز طی شده و این تجمع ساعت هفت صبح روز چهارشنبه به وقت محلی کویت خواهد بود.

الملا متن اخطاریه استان کویت و اداره امنیت آن را منتشر کرد که در آن آمده است: در قانون اساسی بر حق تجمع مسالمت آمیز برای مطالبه حقوق تصریح شده است و این درخواست به دلیل گسترش فساد در موسسات دولتی اجرا شده است، و از همین رو تصمیم به برگزاری تجمع مسالمت آمیز گرفته شد.

پیش از این هم ناصر الدویله، سیاست مدار شاخص کویتی و عضو سابق مجلس این کشور در توییت هایی نوشته بود: الملا همان کسی است که خواهان انجام تحصن شده است.

الدویله اعلام نمود، به این فراخوان پیوسته است تا از حق اعتراض مسالمت آمیز علیه دولت استفاده کند.

وی به شدت از دولت انتقاد کرد و گفت، از دو سال پیش رکود و اختلال در توازن کشور را فرا گرفته و مردم از رکود و عدم یکپارچگی دولت خسته شده است.

فعالان شبکه های مجازی نیز هشتگی را در توییتر راه اندازی کردند تا انجام اصلاحات را پس از گسترش فساد در مجلس مطالبه نمایند، همچنین کویتی ها حرف و حدیث ها درباره اعمال مالیات بر شهروندان را رد نموده و آن را اقدامی دانستند که با تظاهرات مردمی روبرو خواهد شد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 دی 1398 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 6400

به "اعتراضات علیه فساد به کویت رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراضات علیه فساد به کویت رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید