اعلام ضرب الاجل به کارگزاری ها برای تعیین تکلیف فروش سهام عدالت

به گزارش راه ساری، به گزارش تجارتنیوز، در حالی که مسائل فروش سهام عدالت و واریز پول آن به حساب مشمولان اعتراض بسیاری را برانگیخته و مطالبات گسترده ای هم برای رفع مسائل ایجاد شده، دیروز سخنگوی سهام عدالت از اجبار کارگزاری ها به ارائه توضیحات تا اول مرداد خبر داد و یک عضو هیات رئیسه مجلس هم ضمن اشاره به زیان تحمیل شده به مردم به دلیل تاخیر در پرداخت، از احتمال ورود مجلس و بررسی ماجرا خبر داد.

اعلام ضرب الاجل به کارگزاری ها برای تعیین تکلیف فروش سهام عدالت

در پی مطالبات شکل گرفته، دیروز فهیمی سخنگوی سهام عدالت توضیحات جدیدی ارائه کرد.

فهیمی در خصوص تاخیر در پرداخت همه یا بخشی از مبلغ فروش سهام عدالت و گلایه مردم از این موضوع گفت: سفارش فروش سهام عدالت توسط کارگزاری ها اجرا نشده که بر اساس آخرین تصمیم گیری قرار شد هر کارگزاری به مشتریان خود پاسخ دهد که چرا تقاضا برای فروش سهام عدالت انجام نشده است.

به گفته وی، تا به امروز حدود دومیلیون نفر سفارش فروش سهام عدالت خود را دادند که تا به امروز سفارش 600 هزار نفر به دلایل مختلف انجام نشده است.

سخنگوی ستاد راهبردی آزادسازی سهام عدالت اظهار کرد: کارگزاری های بورسی و کارگزاری های مرتبط با بانک ها تا خاتمه این ماه فرصت دارند به هر مشتری جداگانه پاسخ دهند که مشکل تقاضای فروش 30 درصد سهام عدالت آن ها چیست و اگر کسی پاسخی ندهد، برخورد انضباطی با آن کارگزاری انجام می شود.

همزمان عضو هیا ت رئیسه مجلس با تاکید بر این که تاخیر بانک ها و سازمان بورس در واریزنکردن پول فروش سهام عدالت، به ضرر متقاضیان تمام شده است، گفت: اگر اقدام عاجلی برای تعیین تکلیف این مسئله صورت نگیرد، مجلس این پرونده را مورد بررسی قرار خواهد داد.

سید ناصر موسوی لارگانی در خصوص تاخیر در پرداخت گفت: قطعا اگر فرد متقاضی اقدام به فروش 30 درصد از سهام خود نمی کرد، در شرایط کنونی می توانست آن را به مبلغ بالاتری در بازار سرمایه بفروشد، این به معنای آن است که تاخیر بانک ها و سازمان بورس در واریز نکردن پول فروش سهام عدالت، به ضرر متقاضیان تمام شده است.

منبع: روزنامه خراسان

مجله ابوذریون: مجله خبری و تحلیلی

مجله عکس: آشنایی با هنر عکاسی و تصویربرداری

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 10607

به "اعلام ضرب الاجل به کارگزاری ها برای تعیین تکلیف فروش سهام عدالت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام ضرب الاجل به کارگزاری ها برای تعیین تکلیف فروش سهام عدالت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید