اقدام کره جنوبی برای معافیت از تحریم های ایران

به گزارش راه ساری، فارس نوشت: به دنبال استقرار کشتی های جنگی کره جنوبی در تنگه هرمز، سئول میخواهد تعادلی را در روابط تجاری و دپیلماتیک خود با ایران ایجاد کند و با رایزنی مجدد با دولت آمریکا، پیروز به کسب معافیت از تحریم های ایران گردد.

اقدام کره جنوبی برای معافیت از تحریم های ایران

به نوشته وبگاه کوریاجونگانگ دیلی به نقل از وزارت خارجه کره جنوبی، هانگ جین ووک مدیرکل بخش آفریقا و خاورمیانه وزارت خارجه کره جنوبی روز چهارشنبه راهی واشنگتن شده تا با مقامات وزارت خزانه داری آمریکا در زمینه معافیت از تحریم های ایران ملاقات کند.

کره جنوبی چندی قبل پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا در آب های جنوبی ایران را تأیید، اما خاطرنشان کرد این کار موقت است. جیانگ کیونگ دوو وزیر دفاع کره جنوبی در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی این کشور تاکید نمود نیروهای نظامی این کشور مستقر در تنگه هرمز در صورت درگیری بین ایران و آمریکا، در هیچ عملیات مشترکی شرکت نمی نمایند.

به نوشته این وبگاه، کره جنوبی میخواهد همانند کانال انساندوستانه سوئیس به ایران عمل کند. یک مقام دولت کره جنوبی گفته که سئول میخواهد با اعزام دستکم معاون وزارت خارجه کره جنوبی به تهران در روزهای آینده، با مقامات ایرانی رایزنی کند.

310311

asemaneto.ir: با ما سفر را تجربه کنید

mahsanblog.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 8169

به "اقدام کره جنوبی برای معافیت از تحریم های ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدام کره جنوبی برای معافیت از تحریم های ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید