اومیکرون می تواند طی چند هفته در افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند تکثیر گردد

به گزارش راه ساری، یک ایمونولوژیست برجسته آلمانی به خبرگزاری این کشور گفت که تعداد شگفت انگیز جهش ها در سویه اومیکرون ویروس کرونا می تواند نشان دهنده این باشد که منشأ این جهش در یک بیمار مبتلا به ایدز یا یک بیماری نقص ایمنی دیگر باشد.

اومیکرون می تواند طی چند هفته در افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند تکثیر گردد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کارستن واتزل دبیر کل انجمن ایمونولوژی آلمان امروز در گفت وگویی با خبرگزاری د پ آ با اشاره به یافته های مشابهی که در موارد دیگر منتشر شده، گفت که این موضوع نه تنها قابل تصور بلکه احتمال دارد.

واتزل گفت که این ویروس می تواند طی چند هفته در افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند تکثیر گردد.

وی گفت: در طول این فرآیند، ممکن است که جهش های مکرر و مجزایی رخ دهد که هیچ مزیتی برای ویروس نداشته باشد، ولی به علت ناتوانی سیستم ایمنی در مهار آنها، ویروس می تواند به تکثیر خود ادامه دهد.

این متخصص گفت که این فرایند می تواند منجر به جهش های اضافی گردد که ترکیب آن ها می تواند به نفع ویروس تمام گردد.

در مقایسه با سویه اصلی ویروس کرونا که برای اولین بار در ووهان چین کشف شد، اومیکرون به نحوی نامعمول دارای بالغ بر 30 تغییر اسید آمینه در پروتئین اسپایک است.

بعضی از جهش ها امکان سرایت بیشتر و فرار از سیستم ایمنی ویروس را افزایش می دهند، اما واتزل گفت که هنوز معین نیست این ترکیب خاص از جهش ها چه تأثیری خواهد داشت.

واتزل گفت که در آفریقا بسیاری از بیماران ایدز به نحو مناسب درمان نمی شوند و به همین علت سیستم ایمنی بدن آن ها به نحو قابل توجهی ضعیف شده است.

او گفت که برای جلوگیری از توسعه سویه هایی که مانند اومیکرون جهش فراوان یافته اند، شناسایی افراد مبتلا به نقص سیستم ایمنی و جداسازی آن ها تا زمانی که دیگر مبتلا نباشند، بسیار مهم است چرا که حتی اگر در فردی ویروس به شدت جهش یافته وجود داشته باشد، انتقال آن ویروس جهش یافته است که واقعاً خطرناک است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 دی 1400 بروزرسانی: 23 دی 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 14447

به "اومیکرون می تواند طی چند هفته در افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند تکثیر گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اومیکرون می تواند طی چند هفته در افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند تکثیر گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید