بازگشایی مدارس در صورت اجازه وزارت بهداشت، امتحانات پایه دوازدهم مشخص تکلیف شده است

به گزارش راه ساری، وزیر آموزش و پرورش در مورد بازگشایی مدارس در شهر هایی که شرایط سفید دارند، گفت: سلامت دانش آموزان برای ما بسیار اهمیت دارد و هر زمان که مسؤولان بهداشت کشور اجازه دهند، مدارس را بازگشایی خواهیم کرد.

بازگشایی مدارس در صورت اجازه وزارت بهداشت، امتحانات پایه دوازدهم مشخص تکلیف شده است

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی ساخت 14500 واحد مسکن برای فرهنگیان که امروز به صورت ویدئو کنفرانس با حضور معاون اول رئیس جمهوری، وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهر های جدید برگزار گردید، اظهار کرد: یکی از سیاست های جدی وزارت آموزش و پرورش، ارتقای منزلت و معیشت فرهنگیان است و به طرق مختلف کوشش می گردد شرایط فرهنگیان بهبود یابد.

وی ادامه داد: مسکن یکی از احتیاج های اصلی هر فردی است و می دانیم که بخش زیادی از حقوق معلمان فاقد مسکن، صرف اجاره بها در مسکن می گردد و اگر بتوانیم مسکن لازم را برای فرهنگیان تأمین کنیم، یاری بزرگی به این قشر شده است.

وزیر آموزش و پرورش در مورد اختصاص زمین های متعلق به آموزش و پرورش به ساخت مسکن فرهنگیان در سراسر کشور، توضیح داد: تأمین هزینه زمین بخش مهم و مشخص کننده در مسکن است؛ بنابراین متعهد شدیم که هر جا زمینی متعلق به آموزش و پرورش داریم به مسکن فرهنگیان اختصاص دهیم.

* شناسایی 3 میلیون و 300 هزار مترمربع زمین برای مسکن فرهنگیان

وی اضافه نمود: تا به امروز بیش از 3 میلیون و سیصد هزار مترمربع زمین را در استان های مختلف شناسایی و به وزارت راه شهرسازی معرفی کردیم. برخی از این زمین ها احتیاج به تغییر کاربری دارند که با پیگیری های اجرا شده، تغییر کاربری آن ها صورت خواهد گرفت. به این صورت هزینه زمین، چه زمین هایی که به وسیله آموزش و پرورش به فرهنگیان اختصاص یافته و چه زمین هایی که در وزارت راه و شهرسازی برای این منظور در نظر گرفته شده است، رایگان محسوب شده و از این طریق امیدواریم که مسکن ارزان تری در اختیار همکاران فرهنگی قرار گیرد.

وزیر آموزش و پرورش در مورد چگونگی فرایند ثبت نام فرهنگیان در سامانه مسکن بیان نمود: از تمام همکاران شاغل و بازنشسته که فاقد مسکن هستند و تا به امروز از مزایای وزارت مسکن و شهرسازی استفاده ننموده اند، خواستیم در سامانه ای که به همین منظور طراحی شده بود، ثبت نام کند که در مدت زمان مشخص شده برای ثبت نام، بیش از 300 هزار نفر در سامانه مذکور نام نویسی کردند و در مرحله اول 75 هزار نفر احراز صلاحیت شدند و امروز در اولین گام و با حضور آقای جهانگیری، عملیات اجرایی ساخت 14 هزار و 500 مسکن فرهنگیان به تدریج آغاز خواهد شد.

* ارائه تسهیلات 4 هزار میلیارد تومانی بانک ملی برای ساخت مسکن فرهنگیان

حاجی میرزایی گفت: منابع مورداحتیاج برای ساخت مسکن فرهنگیان، به وسیله بانک مسکن و بانک ملی تأمین خواهد شد و بر اساس تفاهم نامه ای که با بانک ملی ایران نوشته شد مبلغ 4 هراز میلیارد تومان تسهیلات برای ساخت مسکن فرهنگیان در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرارگرفته است که امیدواریم با آورده اولیه همکاران، منابع لازم برای ساخت را تأمین نموده و کار را آغاز کنیم.

وی با بیان اینکه بر اساس پیش بینی ها می توانیم در یک سال و نیم آینده این مسکن ها را تحویل دهیم، توضیح داد: از 75 هزار مسکنی که باید تأمین گردد در حال حاضر زمین برای ساخت 14500 مسکن تأمین شده و عملیات ساخت آن ها آغاز شده است. در مورد عملیات ساخت مابقی مسکن ها نیز همکاری ما و وزارت راه و شهرسازی ادامه دارد و امیدواریم بتوانیم بر اساس قولی که وزیر راه و شهرسازی داده تا حدود 100 هزار شاغل فرهنگی را در ماه های آینده مشخص تکلیف کنیم.

* زمان بازگشایی مدارس در شهر های با شرایط سفید

وزیر آموزش و پرورش در مورد بازگشایی مدارس در شهر هایی که شرایط سفید دارند، گفت: تصمیم گیری در مورد بازگشایی مدارس بر عهده ستاد مبارزه با کرونا و بر اساس پروتکل های بهداشتی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت است؛ سلامت دانش آموزان برای ما بسیار اهمیت دارد و هر زمان که مسؤولان بهداشت کشور اجازه دهند مدارس را بازگشایی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در جلسه دیروز ستاد ملی مبارزه با کرونا مأموریتی از سوی رئیس جمهور به وزارت آموزش و پرورش، وزارت بهداشت و درمان و وزارت کشور داده شد که در مناطقی که مناطق کم خطر یا سفید نامیده شده موضوع بازگشایی مدارس را به آنالیز قرار دهند و با در نظر دریافت مخاطرات موجود و شرایط سلامت دانش آموزان، گزارش نهایی را در جلسه آینده ستاد کرونا ارائه دهند تا در مورد آن تصمیم گیری گردد.

وی گفت: با توجه به شرایط شیوع کرونا در استان های مختلف، ممکن است در برخی از استان ها مدارس بازگشایی شوند و در برخی دیگر همچنان بسته بمانند. هم اکنون بیش از 130 شهرستان به عنوان مناطق کم خطر هستند و قطعاً اگر بازگشایی تصویب گردد مدارس این شهرستان ها بازگشایی خواهد شد.

* تاریخ برگزاری امتحانات

حاجی میرزایی در مورد برگزاری امتحانات به صورت حضوری، بیان نمود: امتحانات پایه دوازدهم مشخص تکلیف شده و از 17 خرداد آغاز می گردد که به استان ها ابلاغ شده است. تأکید وزارت آموزش و پرورش در برپایی امتحانات نهایی به صورت حضوری است مگر آنکه در آن موقع وزارت بهداشت صلاحدید دیگری داشته باشد. در حال حاضر بر اساس چارچوب های موردقبول آموزش و پرورش پیش بینی ما این است که می توانیم امتحانات را در زمان اعلام شده و به صورت حضوری با رعایت پروتکل بهداشتی برگزار کنیم.

وزیر آموزش و پرورش از خانواده ها و دانش آموزان مخصوصاً دانش آموزان پایه دوازدهم و کنکوری ها خواست که نگرانی نداشته باشند و تأکید کرد: سلامت دانش آموزان برای ما اصل اساسی است و مراقبت های لازم را برای محافظت از دانش آموزان در نظرخواهیم گرفت.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور کانادا: برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 9119

به "بازگشایی مدارس در صورت اجازه وزارت بهداشت، امتحانات پایه دوازدهم مشخص تکلیف شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشایی مدارس در صورت اجازه وزارت بهداشت، امتحانات پایه دوازدهم مشخص تکلیف شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید