بحران کرونا، هند در شمار مبتلایان از روسیه پیشی گرفت

به گزارش راه ساری، هند با ثبت آمار ابتلای حدود 700 هزار نفر، روسیه را پشت سر گذاشت و در جایگاه سوم کشورهایی قرار گرفت که بیشترین ضربه انسانی را از همه گیری کرونا در جهان متحمل شده اند.

بحران کرونا، هند در شمار مبتلایان از روسیه پیشی گرفت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هند امروز دوشنبه اظهار داشت موارد ابتلا به کرونا در این کشور به حدود 700 هزار نفر رسیده است. با این حساب هند به لحاظ تعداد ابتلا از روسیه عبور کرد و در جایگاه سومین کشور جهان که بیشترین درگیری را با این بیماری دارد، قرار گرفت.

به گزارش روزنامه تایمز، وزارت بهداشت هند اظهار داشت 24 هزار مورد جدید ابتلا را در 24 ساعت ثبت کرده است. بنابر اعلام این وزارتخانه، تعداد دقیق موارد ثبت شده ابتلا در کشور پهناور هند 697 هزار و 358 مورد است.

ایالات متحده و برزیل به ترتیب در جایگاه اول و دوم کشورهایی قرار دارند که بیشتری تعداد ابتلا و فوتی را ثبت کرده اند. کارشناسان پیش بینی می کنند آمار هند تا چند هفته آینده جهش بزرگی نداشته باشد و تا سرانجام ماه میلادی جاری (جولای) یک میلیون نفر را رد کند.

هند به لحاظ تعداد قربانی در مقایسه با کشورهایی که شدیدترین ضربه انسانی را از این بیماری خورده اند، در شرایط بهتری است و 19 هزار و 963 فوتی را ثبت کرده است. موارد ابتلا در شهرهای بزرگ هند بالاست. دهلی نو و بمبئی هر یک حدود 100 هزار ابتلا را ثبت کرده اند. در حالی که تعداد فوتی ها در پایتخت هند 3 هزار نفر و در بمبئی 5 هزار نفر است.

دولت هند بیمارستان موقت 10 هزار تختخوابی را برای رسیدگی به وضع بیماران در دهلی نو راه اندازی کرده و در شهرهای دیگر هم محدودیت های اجتماعی را تشدید کرده تا از بروز فاجعه در این کشور پرجمعیت و متراکم جلوگیری کند.

طبق جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه جانز هاپکینز، در 24 ساعت گذشته، مجموع قربانیان ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا به 129 هزار و 946 نفر رسید. این آمار و ارقام همچنین نشان می دهد که در شبانه روز گذشته شمار کلی مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا به دو میلیون و 888 هزار و 585 نفر افزایش یافت.

طبق اعلام پایگاه اطلاع رسانی worldometers، برزیل با یک میلیون و 604 هزار و 585 مبتلا و 64 هزار و 900 قربانی بعد از آمریکا در جایگاه دوم جدول کشورهای درگیر با کرونا واقع شده است. با قرار دریافت هند در جایگاه سوم، روسیه با 687 هزار و 862 مبتلا و 10 هزار و 296 قربانی بعد از این کشورها در جایگاه چهارم قرار گرفت.

م

ایرانیرو: سفر به زیباترین شهرهای ایران، تبریز، مشهد، اصفهان، شیراز، یزد

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 10402

به "بحران کرونا، هند در شمار مبتلایان از روسیه پیشی گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحران کرونا، هند در شمار مبتلایان از روسیه پیشی گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید