بیانیه سفارت ایران در باکو در محکومیت حمله به افراد و مراکز غیرنظامی

به گزارش راه ساری، سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو امروز در بیانیه ای هرگونه نقض حقوق مردم بیگناه و کشتن و مجروح کردن آنها و نابودی و وارد کردن خسارت به اماکن، امکانات و دارایی های غیرنظامی را به شدت محکوم کرد.

بیانیه سفارت ایران در باکو در محکومیت حمله به افراد و مراکز غیرنظامی

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو امروز (یکشنبه) در محکومیت حمله به افراد و مراکز غیرنظامی بیانیه ای به توضیح زیر صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: بر اساس اعلام منابع رسمی جمهوری آذربایجان از جمله دفتر دادستان کل این کشور، از زمان آغاز موج جدید درگیری های طرفین آذربایجانی و ارمنی در منطقه قره باغ و 7 شهر پیرامونی آن، تعداد زیادی از شهروندان عادی جمهوری آذربایجان شامل زنان و بچه ها کشته و زخمی و بسیاری از اماکن، امکانات و مراکز غیر نظامی نابود شده است. دفتر دادستان کل جمهوری آذربایجان خبر داده است که تا بامداد روز 3 اکتبر تعداد 19 نفر از مردم بیگناه کشته و 63 نفر زخمی و 44 اماکن و امکانات غیر نظامی و 181 خانه ویران شده است.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان ضمن تاکید بر لزوم رعایت حقوق بشر و حقوق بین الملل بشردوستانه و یادآوری عرف، هنجارها و اصول و قواعد بین المللی حاکم بر مخاصمات مسلحانه از جمله کنوانسیون های ژنو (1949) و پروتکل های الحاقی آن (1977) و به ویژه کنوانسیون چهارم ژنو در خصوص حمایت از غیرنظامیان، هرگونه نقض حقوق مردم بیگناه و کشتن و وارد آوردن جراحت بر آنان و نیز نابودی و ایراد خسارت به اماکن، امکانات و دارایی های غیرنظامی را به شدت محکوم می نماید و به خانواده های داغدار تسلیت می گوید.

310 310

آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 11863

به "بیانیه سفارت ایران در باکو در محکومیت حمله به افراد و مراکز غیرنظامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه سفارت ایران در باکو در محکومیت حمله به افراد و مراکز غیرنظامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید