تأمین معیشت روستاییان یک ضرورت است

به گزارش راه ساری، خبرنگاران/لرستان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: اگر همه زیرساخت ها را برای روستاها ایجاد نماییم ولی منابع درآمد پایدار برای معیشت مردم تامین نشود، باز هم شاهد مهاجرت ها خواهیم بود.

تأمین معیشت روستاییان یک ضرورت است

گودرز امیری امروز بیست و پنجم مهرماه در کمیته محرومیت زدایی کنگره شهدای استان با تأکید بر ضرورت تأمین معیشت روستائیان و مناطق محروم استان اظهار کرد: تا زمانی که درآمد پایدار برای مردم فراهم نشود، حتی اگر تمامی زیرساخت ها را برای روستاها ایجاد نماییم باز هم شاهد مهاجرت ها و به تبع آن حاشیه نشینی در شهرها و مسائل خاص آن خواهیم بود.

وی با اشاره به وجود پتانسیل های خوب و خدادادی در لرستان اضافه نمود: توجه به مقوله آموزش روستائیان و عشایر زمینه توسعه کشاورزی، دامداری، صنایع تبدیلی و بسته بندی و صنایع دستی را فراهم خواهد کرد.

امیری با بیان اینکه تولیدات خوبی درزمینهٔ کشاورزی به ویژه تولید حبوبات و دامپروری در استان وجود دارد شرح داد: به دلیل عدم آموزش روستاییان و ضعف در نوع فرآوری، محصولات تولیدی به صورت خام از استان خارج و در سایر استان ها با قیمت چند برابری به فروش می رسد که باید مانع از این کار شویم.

معاون استاندار لرستان گفت: آموزش فرآوری محصولات تولیدی و تشکیل اتحادیه های مربوطه به عنوان یک ضرورت از طریق دستگاه های متولی پیگیری شود

وی اضافه نمود: کاشت درختان مثمر در اراضی شیب دار، کشت گیاهان دارویی، گردشگری، بوم گردی و کمپینگ های موقت و سیار و زراعت چوب در مناطق محروم و دورافتاده از موارد اثرگذار در ایجاد درآمد پایدار و کاستن از محرومیت هاست.

امیری همچنین خواستار تدوین برنامه همه دستگاه ها در جهت محرومیت زدایی استان با ذکر اولویت مناطق محروم شد و بیان نمود: استفاده از ظرفیت خیرین و هدایت صندوق های حمایتی به توسعه مشاغل روستایی در جهت محرومیت زدایی از دیگر اقدامات قابل توجه است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با تأکید بر ضرورت زنده نگهداشتن نام و یاد شهدا گفت: باید کارهای ماندگار با نام و یاد شهدا و ایثارگران به عنوان نمونه در طراحی های شهری و روستایی انجام پذیرد.

ویزارو: ویزای تضمینی شینگن، ویزای کانادا تضمینی

سلو بلاگ: محفلی برای هم اندیشی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 12163

به "تأمین معیشت روستاییان یک ضرورت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأمین معیشت روستاییان یک ضرورت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید