تجلیل دبیرکل اتحادیه اقتصادی اورآسیا از سفیر ایران در فدراسیون روسیه

به گزارش راه ساری، در دیدار سفیر کشورمان در روسیه با تیگران سرکیسیان دبیرکل اتحادیه اقتصادی اور آسیا، سرکیسیان ضمن با اهمیت شمردن پیوستن ایران به این اتحادیه از مهدی سنایی بخاطر تلاش برای به خاتمه رسیدن امضا موافقتنامه موقت ایجاد منطقه آزاد تجاری میان ایران و اتحادیه اقتصادی اورآسیا تجلیل کرد.

تجلیل دبیرکل اتحادیه اقتصادی اورآسیا از سفیر ایران در فدراسیون روسیه

به گزارش خبرنگاران، تیگران سرکیسیان با تقدیم لوح تقدیر اتحادیه به سنایی، این تلاش ها و نتیجه مطلوب آن را بخاطر کار حرفه ای و دیپلماتیک بی وقفه از سوی سفیر و مسئولان ایرانی طی این چند ساله دانست

و گفت: برای کشورهای عضو و همچنین ایران فرصت مناسبی جهت گسترش مناسبات تجاری اشان پدید آمده است.

وی در این دیدار که ورنیکا نیکیشینا وزیر تجارت خارجی اتحادیه نیز حضور داشت، مطرح نمود: مذاکرات ایران و اتحادیه پیچیده، طولانی و پر پیچ و خم بود اما با تلاش های اجرا شده موانع موجود برطرف شد.

دبیرکل اتحادیه اقتصادی اورآسیا با اشاره به نزدیک شدن خاتمه ماموریت سفیر ایران در مسکو، اظهار امیدواری کرد که هم در ایران و در روسیه و نیز در اتحادیه اقتصادی اورآسیا، عملیاتی شدن توافقات موجود جدی گرفته شود.

سفیر کشورمان نیز ضمن اشاره به همکاری های خوب دو طرف و اینکه همکاری و منطقه گرایی جایگاه خاصی در سیاست خارجی ایران دارد از حسن نیت و همکاری خوب سرکیسیان و وزرای این اتحادیه برای امضا موافقتنامه و حمایت های ایشان از ایران تشکر کرد و خواستار اجرای تسهیلات مورد توافق از سوی کشورهای عضو برای صادرات کالاهای ایرانی شد.

در نتیجه موافقتنامه ایجاد منطقه آزاد تجاری میان ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا که مذاکرات آن از سال 1394 آغاز و در 1397 امضاء و در آبان ماه سال جاری اجرایی شد، 502 قلم کالای ایرانی برای صادرات به پنج کشور عضو اتحادیه از تعرفه ترجیحی برخوردار شد.

واحدی: واحدی: وبسایت خبری، تفریحی و سرگرمی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 6973

به "تجلیل دبیرکل اتحادیه اقتصادی اورآسیا از سفیر ایران در فدراسیون روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجلیل دبیرکل اتحادیه اقتصادی اورآسیا از سفیر ایران در فدراسیون روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید