تداوم اعتراضات در لبنان و زخمی شدن 40 نیروی امنیتی

به گزارش راه ساری، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، اداره کل امنیت عمومی لبنان با صدور بیانیه ای از زخمی شدن 40 نفر از نیروهای امنیتی این کشور در جریان اعتراضات لبنان اطلاع داد.

تداوم اعتراضات در لبنان و زخمی شدن 40 نیروی امنیتی

در بیانیه صبح امروز این اداره کل آمده است: آزادی بیان مقدس و حقی بر طبق قانون اساسی است اما آیا حمله به مراکز دولتی و خصوصی قابل توجیه است؟ آیا آزادی بیان اجازه حمله به نیروهای امنیتی که تاکنون سبب زخمی شدن 40 نفر از آنها را می دهد، می گردد.

اداره کل امنیت عمومی لبنان از شهروندان خواست که به خشونت و هرج و مرج روی نیاورند.

خبرنگار روسیاالیوم هم تظاهرات گسترده در مرکز بیروت در صبح امروز اطلاع داد.

منابع خبری از استفاده نیروهای امنیتی لبنان از گاز اشک آور علیه تظاهرات کنندگان در شب گذشته اطلاع دادند و گفتند که نیروهای امنیتی از ماشین آبپاش برای متفرق کردن تظاهرات کنندگان استفاده نموده اند.

این در حالی است که شب گذشته سعد حریری نخست وزیر لبنان به دنبال شعله ور شدن اعتراضات که در بیروت و بعضی مناطق دیگر به دنبال قوانین جدید مالیاتی رخ داد، از وزیر ارتباطات این کشور خواست که آنالیز اخذ مالیات از واتساب را متوقف کند.

همزمان علی حسن خلیل وزیر دارایی لبنان گفت: آزادی بیان به شکل مسالمت آمیز حق مردم است و مهم است که مردم بدانند که ما با هر تصمیمی درباره واتساپ و دیگر مالیاتها موافق نیستیم. ما به بودجه بدون مالیات پایبندیم.

این در حالی است که محمد شقیر وزیر ارتباطات لبنان شامگاه پنج شنبه گفت؛ آنالیز طرح اخذ مالیات از کاربران نرم افزارهای ارتباطی از دستور کار دولت خارج شده است.

وی با اشاره به ناآرامی های لبنان تاکید نمود: اتفاقاتی که اکنون در لبنان شاهد هستیم توسط دست های پشت پرده اداره می گردد.

وی خواهان توقف خشونت هایی شد که ممکن است اقتصاد ضعیف لبنان را بیش از پیش تضعیف کند.

لازم به ذکر است دولت لبنان روز پنج شنبه با طرح اخذ مالیات از مکالمات واتساپ و دیگر پیغام رسان های اجتماعی موافقت کرد و آن را طرحی در راستای افزایش درآمدهای دولت در بودجه سال 2020 گفت.

این اقدام اغتشاشات و اعتراضات زیادی را در مناطق مختلف لبنان به دنبال داشته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 آذر 1398 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 5997

به "تداوم اعتراضات در لبنان و زخمی شدن 40 نیروی امنیتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم اعتراضات در لبنان و زخمی شدن 40 نیروی امنیتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید