تربیت نیروی انسانی در حوزه سلول های بنیادی لازم است ، ایجاد 5 پژوهش سرای دانش آموزی در کشور

به گزارش راه ساری، دانش آموزان آینده سازان این سرزمین هستند و تربیت و پرورش آن ها موضوعی مهم برای پیشرفت محسوب می گردد به همین منظور تا کنون 5 پژوهش سرای دانش آموزی در کشور ایجاد شده است.

تربیت نیروی انسانی در حوزه سلول های بنیادی لازم است ، ایجاد 5 پژوهش سرای دانش آموزی در کشور

از پروفایل اینستاگرام behrouz azand دیدن نمایید.

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور، زیست بوم فناوری و نوآوری در حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی توانمند در حال گسترش است. در این میان تربیت و پرورش نیروی انسانی خلاق ضرورت این حوزه است که ستاد توسعه فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی این موضوع را دنبال می نماید.

در سال های اخیر شاهد رشد و پیشرفت حوزه های علمی و فناوری زیادی در کشور بودیم. حوزه هایی که هر یک به مدد شکل گیری زیست بوم فناوری و نوآوری اکنون حرف های بسیاری برای گفتن دارد. سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی یکی از این حوزه ها است که رشد چشمگیری را تجربه نموده است.

نیروی انسانی فعال و خلاق پیشران این حوزه هستند. از این رو ستاد توسعه فناوری های سلول های بنیادی جذب، تربیت و توانمندسازی نیروی انسانی لازم در زمینه تحقیقات، فناوری و خدمات در این حوزه را به عنوان یکی از راهبرد های خود در نظر گرفته است. این ستاد برای توسعه حوزه آموزش و پژوهش فعالانه وارد عمل شد و حمایت از رساله های دکتری را مد نظر قرار داد. نتیجه آن نیز توسعه تحقیقات این حوزه روی مدل های حیوانی و پیش بالینی است تا در گام بعدی تحقیقات بر انسان شروع گردد. البته ناگفته نماند که ستاد در این حوزه برنامه حمایتی دیگری علاوه بر رساله های دکتری داشت. بر اساس این برنامه از پروژه های تحقیقات پیش بالینی حمایت شد.

برای شتاب دادن به حرکت در این راستا محققان جوان توسط ستاد مورد حمایت قرار گرفتند. جوانانی که به عنوان نیروی تازه نفس می توانند با تحقیقات علمی و فناورانه خود دستاورد های تازه ای برای کشور داشته باشند. البته حمایت از ایجاد پژوهش سرای دانش آموزی نیز بخش دیگری از اقدامات ستاد است تا علاوه بر زمان حال، برای آینده نیز برنامه داشته باشیم. دانش آموزان آینده سازان این سرزمین هستند و تربیت و پرورش آن ها موضوعی مهم برای پیشرفت محسوب می گردد. تا کنون 5 پژوهش سرای دانش آموزی در کشور ایجاد شده است.

توانمند شدن نیروی انسانی این حوزه قلب تپنده زیست بوم آن است. همانطور که این فعالان رتبه علمی 31 در فراوری علم حوزه سلول های بنیادی را به 13 رساندند، با توان و و همت خود گره های دیگری را نیز می توانند بگشایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 تیر 1399 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 9118

به "تربیت نیروی انسانی در حوزه سلول های بنیادی لازم است ، ایجاد 5 پژوهش سرای دانش آموزی در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تربیت نیروی انسانی در حوزه سلول های بنیادی لازم است ، ایجاد 5 پژوهش سرای دانش آموزی در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید