ترفندهای ساده برای افزایش ظرفیت های تنفسی در روز های کرونایی

به گزارش راه ساری، یک متخصص فیزیوتراپی در خصوص نحوه افزایش ظرفیت های تنفسی در روز های کرونایی توضیحاتی را ارائه کرد.

ترفندهای ساده برای افزایش ظرفیت های تنفسی در روز های کرونایی

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

به گزارش خبرنگاران، عارف سعیدی، متخصص فیزیوتراپی و مدرس دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگاران گفت: انواع ورزش ها به خصوص ورزش های هوازی نقش مهمی در افزایش ظرفیت تنفسی دارند. ورزش هایی مانند شنا، پیاده روی به خصوص با سرعت و حتی دویدن ملایم می توانند به افزایش ظرفیت های ریه کمک کننده باشند.

وی افزود: با توجه به اپیدمی ویروس کرونا، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و توصیه های مربوط به در خانه ماندن؛ نباید از موضوع مهم ورزش در این روز ها غافل شد البته این روز ها ورزش در مکان های عمومی، ورزشی و پرتردد توصیه نمی شود، بلکه بهتر است ورزش را در حیاط یا پشت بام و داخل منازل انجام دهید.

سعیدی بیان نمود: در واقع می توانید در مکان های توصیه شده از دوچرخه ثابت، تردمیل و امکانات ساده در منزل برای ورزش استفاده کنید. توصیه می شود ورزش های روزانه را از مدت زمان کم یعنی 5 دقیقه شروع کنید تا در روز های آینده به مرور زمان بتوانید میزان فعالیت ورزشی خود را افزایش دهید.

این متخصص فیزیوتراپی عنوان کرد: زمانی که بتوانیم روزانه 15 دقیقه از دوچرخه ثابت و تردمیل استفاده کنیم؛ شاهد افزایش ظرفیت های تنفسی خود خواهیم بود. موضوع ورزش به خصوص در این شرایط برای تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا بسیار حائز اهمیت است.

سعیدی در پایان شرح داد: توصیه می کنیم با ورزش های ساده به مرور زمان ظرفیت تنفسی خود را بالا ببرید تا حتی زمانی که دچار آسیب و بیماری شدید، به دلیل بالا بودن حجم تنفسی بتوانید با انواع بیماری های ریوی به خصوص کرونا مقابله کنید.

تور پاریس: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

تور ونیز: سفر به اروپای شگفت انگیز

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 13298

به "ترفندهای ساده برای افزایش ظرفیت های تنفسی در روز های کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترفندهای ساده برای افزایش ظرفیت های تنفسی در روز های کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید