ترم تابستان تنها مختص سال آخری ها ، در امتحانات از دانشجویان انتظارات فراواقعیت نداریم

به گزارش راه ساری، مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم گفت: ترم تابستان صرفا برای دانشجویان تمام مقاطع تحصیلی که در شرف فارغ التحصیلی هستند، برگزار خواهد شد.

ترم تابستان تنها مختص سال آخری ها ، در امتحانات از دانشجویان انتظارات فراواقعیت نداریم

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، محمدرضا آهنچیان مدیر کل دفتر آموزش عالی با تاکید بر این که دانشجویانی که به دلیل شرایط بهداشتی نگرانی حضور در آزمون های خاتمه ترم هستند، می توانند درخواست حذف ترم یا حذف واحد بدهند، گفت: سئوالات خاتمه ترم دانشجویان با توجه به شرایط، توسط استادان تنظیم می گردد و انتظارات فراواقعیت از آن ها نداریم.

وی درباره نحوه برگزاری آزمون های خاتمه ترم دانشجویان دانشگاه ها گفت: بر اساس تصمیم اتخاذ شده ما مشکل جدی برای برگزاری آزمون های غیر حضوری دانشجویان دوره کارشناسی و کاردانی نداریم و از ابتدا نیز تاکید داشتیم به دلیل این که تعداد دانشجویان این دوره زیاد است، می توانند آزمون غیر حضوری داشته باشند. اما دانشجویان دوره دکتری و کارشناسی ارشد به دلیل کم بودن ظرفیت یک کلاس مسئله ای برای آزمون های حضوری ندارند.

آهنچیان توضیح داد: تعدادی از دانشگاه ها به تشخیص شرایط خود و منطقه ای که در آن قرار دارند، در مورد نحوه برگزاری آزمون ها تصمیم می گیرند و دانشگاه هایی هم که امتحانات آنها حضوری برگزار می گردد باید با حفظ پروتکل های بهداشتی صورت بگیرد.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم اظهار کرد: ساده ترین روش برای مدیریت دانشگاه ها در برگزاری آزمون های خاتمه ترم دانشجویان برگزاری روش حضوری امتحانات بود، اما به دلیل حفظ سلامتی دانشجویان و تعهدی که در قبال سلامتی آن ها دارند در نتیجه دشواری های زیادی در برنامه ریزی آموزش ها و امتحانات غیر حضوری وجود داشت، اما سختی آن را به جان خریدند و گاهی نیز روش ترکیبی را برای برگزاری امتحانات انتخاب کردند.

وی تاکید نمود: مثلا دانشگاه تهران روش امتحان خود را به دو صورت حضوری و غیر حضوری معین نموده است و هماهنگی های لازم برای برگزاری آزمون های حضوری دانشجویان کارشناسی و سایر مقاطع صورت گرفته و هماهنگی هایی را با سایر دانشگاه های کل کشور انجام دادند تا بتوانند این امتحان را برگزار نمایند. مثلا دانشجویی که در اصفهان زندگی کند احتیاج نیست به تهران مراجعه کند بلکه می توانند در دانشگاه محل اسکان خود آزمون بدهد. بنابراین ما یک تصمیم گیری کلی در این زمینه نداشتیم.

آهنچیان تاکید نمود: وزارت علوم به دانشگاه ها توصیه نموده است تا انعطاف بیشتری با درخواست های دانشجویان داشته باشند و اگر دانشجو یا خانواده آن ها نگران شرایط سلامتی خود در برگزاری امتحانات حضوری باشد می توانند درس یا ترم خود را حذف نمایند.

وی گفت: دانشجویان نگران سئوالات امتحانات نباشند چرا که استادان دشواری سئوالات را بر اساس شرایط فعلی تنظیم نموده اند و چنین نیست که انتظارات فرا واقعیت از دانشجویان داشته باشیم.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم در خاتمه خاطر نشان کرد: در مورد ترم تابستانی دانشگاه ها نیز شرایط به این گونه است که دانشجویان به طور معمول نمی توانند ترم تابستانی داشته باشند مگر این که در سال آخر تحصیل خود قرار بگیرند و درخواست آن ها نیز به تصویب دانشگاه برسد بنابراین ما در قوانین و مقررات داریم که دانشجویان می توانستند دو درس را به عنوان ترم تابستان بگیرند، اما در شرایط فعلی این تعداد به دو برابر افزایش پیدا نموده و با توجه به این که در حال حاضر هنوز آموزش دروس عملی دانشجویان آغاز نشده و دانشگاه ها به شدت در حال برنامه ریزی برای ارائه این دروس در تابستان هستند در نتیجه باید انعطاف بیشتری را داشته باشیم و به همین جهت ترم تابستانی فقط صرفا برای دانشجویانی است که در شرف فارغ التحصیلی هستند برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 مرداد 1399 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 9785

به "ترم تابستان تنها مختص سال آخری ها ، در امتحانات از دانشجویان انتظارات فراواقعیت نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترم تابستان تنها مختص سال آخری ها ، در امتحانات از دانشجویان انتظارات فراواقعیت نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید