ترکیه: یونان سرسختانه از مذاکره خودداری می نماید

به گزارش راه ساری، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آناتولی، خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه امروز دوشنبه و در جریان نشست مجازی با ژنرال یاشار گولر رئیس ستادکل ارتش، ژنرال امید دوندار فرمانده نیروی زمینی و تَنی چند از دیگر مقامات نظامی این کشور شرکت کرد.

ترکیه: یونان سرسختانه از مذاکره خودداری می نماید

وزیر دفاع ترکیه در جریان این نشست درباره آخرین تحولات در مدیترانه شرقی و تنش ها میان آنکارا و آتن گفت: ما نیستیم که تنش ها را تشدید می کنیم. ما واقعاً سعی می کنیم به وسیله گفتمان، روابط حسنه، تبادل نظر، مذاکره و هر کاری که از دست مان بر می آید برای حل مسائل وارد عمل شویم. متاسفانه همسایه ما (یونان) سرسختانه از مذاکره خودداری می نماید و به دنبال راه چاره در جاهای دیگر است؛ آنها در اشتباه هستند.

خلوصی آکار در ادامه اضافه نمود: علیرغم اینکه بارها تکرار نموده ایم که اینگونه اقدامات به جایی نرسیده و راه چاره خوبی به شمار نمی آیند، آنها (یونان) همچنان بر رفتار خود پافشاری می نمایند. ترکیه و یونان به عنوان دو همسایه می توانند بخش اعظمی از مسائل خود را به وسیله گفتمان حل نمایند.

لازم به ذکر است، دلیل اصلی شدت دریافت تنش ها میان ترکیه و یونان، اقدام ترکیه در انجام اکتشاف و استخراج نفت و گاز از دریای مدیترانه و مناطق نزدیک به جزایر یونان است.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور کانادا: برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 12930

به "ترکیه: یونان سرسختانه از مذاکره خودداری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه: یونان سرسختانه از مذاکره خودداری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید