تشکیل کارگروه مهر و میراث در دامغان

به گزارش راه ساری، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دامغان از تشکیل کارگروه مهر و میراث در این شهرستان اطلاع داد.

تشکیل کارگروه مهر و میراث در دامغان

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، مهدی قاسمی روز چهارشنبه 1 مرداد ماه 99 با اعلام این خبر اضافه کرد: با توجه به اهمیت همراهی نهادهای مهم از جمله شهرداری، شورای شهر و بخش خصوصی و تشکل های مردم نهاد با اهداف وزارتخانه، تشکیل و فعالیت کارگروه مهر و میراث در دستور کار نهاده شد.

او بیان نمود: برنامه ریزی برای تقویت نقش و صندلی مدیریت شهری و روستایی در توسعه پایدار گردشگری، مدیریت بافت های تاریخی و فرهنگی، ترویج و توسعه صنایع دستی و هنرهای سنتی و حفظ و احیای میراث فرهنگی از وظایف اصلی این کارگروه است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دامغان با تآکید بر لزوم هم افزایی دستگاه های مجری این طرح، ابراز امیدواری کرد: با استمرار در برگزاری جلسات کارگروه مهر و میراث با هدف توسعه همکاری های همه جانبه، ایجاد تعامل بین ادارات ذیربط و بهره گیری حداکثری از ظرفیت های محلی، فعالان و تشکل های مردم نهاد، فعالیت کارگروه مهر و میراث در قالب شیوه نامه ابلاغ شده، اجرایی گردد.

شهرستان دامغان با قدمت هفت هزار ساله خود، دارای 400 اثر شناسایی شده تاریخی است و تا به امروز 126 اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: میراث آریا
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 10683

به "تشکیل کارگروه مهر و میراث در دامغان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل کارگروه مهر و میراث در دامغان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید