تظاهرات هزاران نفری در بروکسل ضد واکسیناسیون اجباری

به گزارش راه ساری، هزاران معترض در مرکز بروکسل ضد محدودیت های کرونایی اعمال شده به وسیله دولت بلژیک تظاهرات کردند.

تظاهرات هزاران نفری در بروکسل ضد واکسیناسیون اجباری

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از واشنگتن پست، هزاران معترض روز یکشنبه در مرکز بروکسل مرکز بلژیک برای سومین بار علیه محدودیت های شدید کرونایی اعمال شده به وسیله دولت این کشور تظاهرات کردند.

همزمان با افزایش چشم گیر مبتلایان به ویروس کرونا و ظهور سویه نگران نماینده اومیکرون هزاران معترض به خیابان های مرکز بلژیک ریختند تا مخالفت خود را با سیاست های بهداشتی سختگیرانه دولت نشان دهند.

با وجود سابقه خشونت، دستگیری و ضرب و جرح در تظاهرات قبلی، تعداد زیادی از نیروهای پلیس در خیابان ها این شهر مستقر شدند.

معترضین با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضمون منطقه آزاد، من دوز مناسبم را دریافت کردم و دیگر بس است - به دستور اکید دولت مبنی بر اجباری شدن تزریق واکسن تازه اعتراض کردند.

بر اساس توصیه های تازه دولت افرادی که بیش از سه ماه از آخرین دوز دریافتی واکسنشان میگذرد باید دوباره واکسن ویروس کرونا را دریافت نمایند یا خطر از دست دادن شغل خود را بپذیرند.

این اقدام بلژیک یک روز پس از اعتراضات مشابه در مرکز های دیگر کشورهای اروپایی از جمله پاریس و لندن رخ داد. کشورهای سراسر اروپا برای مهار موج تازه کرونا که به وسیله سویه سریع الانتقال اومیکرون ایجاد شده است، مجدداً اقدامات سخت گیرانه ای را اعمال نموده اند و در این میان کشور هلند با اعمال یک قرنطینه سراسری پیشتاز بوده است.

سازمان جهانی بهداشت اخیرا در گزارشی اعلام نمود که نوع اومیکرون ویروس کرونا در 89 کشور شناسایی شده است و موارد ابتلا به کووید-19 مربوط به این سویه هر یک و نیم تا سه روز در مکان هایی که جمعیت زیادی در آن ها رفت و آمد دارند دو برابر می گردد.

تظاهرات ماه گذشته بروکسل پس از این که صدها نفر آغاز به سنگ پرانی به پلیس، شکستن شیشه خودروها و آتش زدن سطل های زباله کردند، به خشونت کشیده شد که در مقابل پلیس نیز با شلیک گاز اشک آور و استفاده از ماشین های آب پاش به این آشوب ها پاسخ داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 بهمن 1400 بروزرسانی: 18 بهمن 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 14474

به "تظاهرات هزاران نفری در بروکسل ضد واکسیناسیون اجباری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات هزاران نفری در بروکسل ضد واکسیناسیون اجباری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید