توزیع 60 میلیارد اعتبار برای 256 طرح در شهرستان همدان

به گزارش راه ساری، خبرنگاران/همدان فرماندار همدان از اختصاص 59 میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار استانی به دستگاههای اجرایی برای تکمیل و اجرای 256 طرح در سطح شهرستان همدان اطلاع داد.

توزیع 60 میلیارد اعتبار برای 256 طرح در شهرستان همدان

حسین افشاری شامگاه پنجشنبه 19 تیرماه در کمیته برنامه ریزی شهرستان همدان، گفت: 142 میلیارد و 100 میلیون تومان اعتبار برای 268 طرح در اعتبارات امسال برای تکمیل و اجرای طرحها و پروژه های سطح شهرستان از پنج محل پیش بینی و ابلاغ شده است.

وی اضافه کرد: از این مبلغ 59 میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبارات ابلاغ شده از منابع استانی است که شامل 27 میلیارد و 283 میلیون تومان اعتبار تملک داریی ها،1.5 میلیارد تومان از محل سه درصد نفت و گاز و 30 میلیارد و 414 میلیون تومان اعتبار متوازن است.

افشاری با بیان اینکه الزامات قانونی بودجه در توزیع اعتبارات مد نظر قرار گرفته است، توضیح داد: رویکرد ما در توزیع اعتبارات اولویت دادن به طرحهای مردم محور بوده است که از پیشرفت فیزیکی بیشتری برخوردار بوده تا سریعتر به بهره برداری برسد.

وی اضافه کرد: از محل منابع مالیات بر ارزش اضافه نموده نیز حدود 13 میلیارد تومان اعتبار ابلاغ شده که 12 میلیارد و 908 میلیون تومان مربوط به ورزشهای همگانی و یک میلیارد و 76 میلیون تومان مربوط به ورزش دانش آموزی است.

فرماندار همدان اظهارکرد: در جابه جایی اعتبارات بین فصول تعیین شده محدودیت قانونی داریم و مدیران باید پیگیر تخصیص اعتبارات و اجرای سریعتر پروژهای مربوطه باشند.

وی با اشاره به اینکه میزان تحقق تعهد اشتغال در شهرستان همدان طی سه ماهه امسال 113 درصد بوده است، اعلام کرد: میزان تعهد اشتغال شهرستان در امسال 1574 مورد پیش بینی شده که در سه ماهه نخست امسال برای 1772 نفر اشتغال ایجاد شده است.

افشاری با بیان اینکه از این تعداد 1350 نفر بیمه شده اجباری جدید هستند، ادامه داد: در این راستا دستگاههای اجرایی زمینه اشتغالزایی را برای ورود و فعالیت بخش خصوصی فراهم نموده اند و در شهرستان همدان ایجاد مشاغل پایدار را هدفگذاری کردیم.

وی بیان نمود: 43 هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی مرکز استان تحصیل می نمایند که در کنار هیئتهای علمی و اساتید دانشگاه یک ظرفیت قابل توجه در همدان است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: حدود 50 پروژه ملی در همدان داریم که باید یاری کنیم و مدیران ذیربط دستگاههای اجرایی پیگیر باشند تا به خاتمه برسد.

حمیدرضا حاجی بابایی با بیان اینکه افزایش رضایتمندی مردم باید هدف همه مدیران باشد،اضافه کرد: همه ما مسئولیت سنگینی برعهده داریم که اگر در دوران مسئولیت عادی کار کنیم گناهکاریم.

وی با اشاره به اینکه راه آهن همدان- ملایر و همدان- سنندج باید هر چه سریعتر به بهره برداری برسد، یادآور شد: راههای اصلی همدان به استانهای مجاور از شرایط مطلوبی برخوردار است و محور همدان به استان مرکزی به وسیله قهاوند نیز در حال اجراست که جهت همدان را به قم کاهش می دهد.

وی با بیان اینکه ارتقاء چند راه فرعی از جمله محورهای سیاه کمر به راهجرد و محورهای گردشگری امامزاده محسن(ع)، سد اکباتان و ابرو در حال پیگیری و انجام است، اضافه کرد: مطالعات قطار شهری همدان نیز بسرعت در حال اجرا است و در آینده نزدیک عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد.

حاجی بابایی با بیان اینکه امروز همدان یک انقلاب فناوری در حال شکل گیری است، اظهار کرد: با فعالیت دانشگاه صنعتی، پارک علم و فناوری و منطقه مبتنی بر فناوریهای برتر شاهد پیشرفت قابل توجه شرکتهای دانش بنیان و فراهم بودن زمینه کار برای جوانان نخبه هستیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی از بهره برداری پتروشیمی هکمتانه در مهرماه سالجاری خبرداد و اضافه کرد: همزمان دو موزه در حال ساخت داریم که با جذب اعتبارات ملی باید این موزه ها هم هر چه سریعتر تکمیل و به بهره برداری برسد.

وی احداث بیمارستان 1000 تختخوابی در همدان را فرصتی کم نظیر برای استان دانست و گفت: گاوداری 6000 رأسی نیز با سرمایه گذاری 300 میلیارد تومانی شستا در همدان در حال تاسیس است.

ایرانیرو: سفر به زیباترین شهرهای ایران، تبریز، مشهد، اصفهان، شیراز، یزد

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 10476

به "توزیع 60 میلیارد اعتبار برای 256 طرح در شهرستان همدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توزیع 60 میلیارد اعتبار برای 256 طرح در شهرستان همدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید