توضیحات صدیقی از فعالیت های سازمان امور دانشجویان در مقابله با ویروس کرونا

به گزارش راه ساری، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان اقدامات و برنامه های سازمان امور دانشجویان در مقابله با ویروس کرونا را در سه مرحله پیش از شیوع، حین شیوع و دوران پسا کرونا را تشریح کرد.

توضیحات صدیقی از فعالیت های سازمان امور دانشجویان در مقابله با ویروس کرونا

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، به نقل از سازمان امور دانشجویان مجتبی صدیقی گفت: سازمان امور دانشجویان از نخستین دستگاه های اجرایی کشور بود که پس از اعلام رسمی ورود ویروس کرونا برای مقابله با این ویروس دست به اقدام زد گفت: فراهم کردن تسهیلات برای خروج دانشجویان غیرایرانی از اقدامات اولیه این سازمان بود که در اسفندماه 98 انجام شد و اکثریت دانشجویان غیر ایرانی قبل از سرانجام سال 98 از کشور خارج شدند.

وی اضافه کرد: با خروج دانشجویان غیرایرانی از کشوربه دانشگاه ها تاکید شد زمینه استفاده از کلاس های آموزشی به شیوه مجازی و آنلاین برای آنان فراهم گردد و برای مراجعات سایر دانشجویان به سازمان امور دانشجویان نیز دستورالعمل خاصی تدوین شد.

معاون وزیر علوم گفت: در نخستین روز های شیوع کرونا نیز به دانشگاه ها ابلاغ شد نسبت به تخلیه خوابگاه های دانشجویی و ضدعفونی کردن خوابگاه ها و غذاخوری ها اقدام نمایند و پروتکل ها و شیوه نامه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی ابلاغ شد.

وی اضافه کرد: در زمان شیوع ویروس کرونا استفاده از ظرفیت همیاران بهداشت و همیاران سلامت روان و مراکز مشاوره دانشگاه ها در دستور کار نهاده شد و مراکز مشاوره به دانشجویان در مورد مدیریت بحران کرونا مشاوره های آنلاین و مجازی ارائه کردند.

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: به همین دلیل حدود 60 مرکز مشاوره دانشجویی در دانشگاه ها با دانشجویان تماس تلفنی گرفته و ضمن اطلاع از شرایط دانشجویان به آنان در زمینه مقابله با کرونا مشاوره دادند.

وی کمپین دانشجویی در خانه بمانیم را از جمله اقداماتی نام برد که توسط دانشجویان و با همکاری دفتر مشاوره و سلامت سازمان و کانون های همیار سلامت و روان دانشگاه ها انجام شد.

صدیقی گفت: برای انجام اقدامات آموزشی و پیشگیرانه در مقابل کرونا به دانشگاه ها اعتبارات خاصی تخصیص و ابلاغ شد و صندوق رفاه دانشجویان نیز به دانشگاه ها این فرصت را داد تا اجاره بهای خوابگاه های دانشجویی را ترم جاری به این صندوق پرداخت ننمایند.

وی اضافه کرد: همچنین صندوق رفاه دانشجویان فرصت ثبت نام وام های دانشجویی را تا 15 اردیبهشت ماه تمدید کرد و دریافت اقساط دانش آموختگان را تا سه ماه تعویق کرد.

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: رسیدگی به شرایط کارگران پیمانکاری غذاخوری ها وخوابگاه های دانشجویی به علت تعطیلی موقت این بخش ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: در کنار تسهیلاتی که برای دانشجویان خوابگاه های دولتی صورت گرفت، ارائه تسهیلات به خوابگاه های خودگردان و غیر دولتی نیز به وسیله مراجع ذیربط در حال پیگیری است.

صدیقی تاکید نمود از دانشگاه ها خواسته شده برای ضدعفونی کردن مکان های آموزشی، غذا خوری و خوابگاه های دانشجویی جهت آغاز مجدد احتمالی آموزش حضوری دانشگاه ها پیش بینی های لازم را معمول دارند.

ویزارو: ویزای تضمینی شینگن، ویزای کانادا تضمینی

سلو بلاگ: محفلی برای هم اندیشی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 8898

به "توضیحات صدیقی از فعالیت های سازمان امور دانشجویان در مقابله با ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توضیحات صدیقی از فعالیت های سازمان امور دانشجویان در مقابله با ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید