(جدول) قمیت روز خودرو های سایپا و ایران خودرو دوشنبه 22 اردیبهشت

به گزارش راه ساری، طی روز ها و هفته های اخیر قیمت خودرو رشد عجیبی به خود دید تا جایی که قیمت مناسب ترین خودرو بازار یعنی پراید از مرز 90 میلیون تومان در بازار آزاد هم گذر کرد و کار به آنجا کشید که رئیس جمهوری عصر آدینه در تماس تلفنی با وزیر صمت به صورت تلویحی از وی خواست هر طور که شده ترمز این افزایش قیمت ها را بکشد. حالا وزیر صمت به میدان آمده و سازمان حمایت، شورای رقابت و ستاد تنظیم بازار اولتیماتوم داده بازار خودرو را ظرف 24 ساعت ساماندهی نمایند.

(جدول) قمیت روز خودرو های سایپا و ایران خودرو دوشنبه 22 اردیبهشت

وزیر صمت به میدان آمد

ادامه این فرایند منجر شد تا بالاخره وزیر صنعت، معدن و تجارت واکنش بیشتری نشان دهد، به نحوی که رضا رحمانی روز گذشته در حاشیه جلسه آنالیز شرایط بازار، اظهار داشت: به سازمان حمایت، شورای رقابت و ستاد تنظیم بازار تکلیف شده است ظرف 24 ساعت در اقدامی مشترک بازار خودرو را ساماندهی نمایند و جلوی آشفتگی های موجود گرفته گردد.

او اضافه کرد: سازمان حمایت مصرف نمایندگان و تولیدنمایندگان مکلف است در روش های کنترل و نظارت خود بر بازار خودرو تجدید نظر کند و در سریعترین زمان ممکن و برای فروکش کردن تلاطم به وجودآمده در این بازار، اقدامات مقتضی را انجام دهد و نتایج را به مردم گزارش کند.

وزیر صمت گفته: شورای رقابت نیز باید تا دوشنبه، طبق دستورالعمل های خود نسبت به معین قیمت خودرو اقدام و نتیجه را به ستاد تنظیم بازار کشور جهت تصویب نهایی ارایه کند. به همین دلیل ضرورت دارد ستاد تنظیم بازار نیز در اسرع وقت نسبت به تصویب نهایی تصمیمات اعلامی شورای رقابت با اولویت تأمین حداکثری حقوق مردم اقدام و اطلاع رسانی کند.

رحمانی همچنین با اشاره به تأکیدات صورت گرفته به مدیران خودروسازی کشور در جلسه روز شنبه خود با آنها، توضیح داد: خودروسازان تکلیف دارند در نحوه ثبت نام متقاضیان، اصلاحات لازم را اعمال و در این خصوص شفاف سازی نمایند. هر یک از این اقدامات باید تا 24 ساعت آینده به گونه ای برنامه ریزی و عملیاتی شوند تا بازار به نحو مطلوبی مدیریت گردد و مصرف نمایندگان واقعی خودرو بتوانند به سهولت دسترسی به خودرو داشته باشند.

مردم به هیچ عنوان خودرو نخرند

مجید سعادت یکی از فعالان بازار خودرو است، وی درباره قیمت پراید و اینکه آیا اکنون زمان خرید خودرو است یا خیر، می گوید: توصیه می کنم که مردم به هیچ عنوان خودرو خریداری ننمایند، قیمت های اعلامی در بازار خودرو واقعی نیست و هر فردی که خودرو بخرد، متضرر می گردد.

وی ادامه داد: در حال حاضر انواع خودرو ها در بازار موجود است و نمایشگاه داران با کسری خودرو روبرو نیستند، اما بعضی ها به دنبال برهم زدن عرضه و تقاضا هستند تا بتوانند از چنین شرایطی بیشترین نفع را ببرند.

این نمایشگاه دار اعلام کرد: اکنون همه تب خرید خودرو دارند و تصور می نمایند با خرید خودرو می توانند سرمایه خود را حفظ نمایند، ولی چنین رویکردی درست نیست.

دلالان پراید را احتکار کردند تا گران گردد!

احمدرضا محمدیان دیگر نمایشگاه دار خودرو درباره شرایط فروش خودروی پراید در بازار، گفت: نمایشگاه داران تعداد محدودی خودروی پراید دارند که به مردم و متقاضیان می فروشند، ولی افرادی که طی چند وقت اخیر با هدف کسب سود و دلالی وارد بازار خودرو شدند، خودروی پراید و به خصوص پراید 131 را از چندماه پیش احتکار کردند تا قیمت ها را بالا ببرند.

وی با بیان اینکه اکنون بازار به نظارت احتیاج دارد نه خودرو، توضیح داد: به زودی قیمت خودرو پایین می آید به همین جهت اکنون زمان خرید نیست.

این نمایشگاه دار با بیان اینکه قیمت پراید از صبح امروز جهت کاهشی خود را شروع نموده، گفت: تعداد خریداران خودروی پراید زیاد نیست و اگر این خودرو توسط دلالان احتکار نشده بود، اکنون قیمت آن نهایتاً در حدود 70میلیون تومان بود.

ریزش قیمت شروع شد

این کنش و واکنش ها در کنار موضع گیری های سازمان حمایت از مصرف نمایندگان، شورای رقابت، ستاد تنظیم بازار و ورود دستگاه های نظارتی منجر شده که از ابتدای هفته به مرور بازار خودرو به بعضی اقدامات دولتی در کنترل وضع موجود واکنش نشان دهد، هرچند که به نظر این شروع فرایند ریزش قیمت ها در بازار خودرو باشد؛ واکنشی که در معاملات بازار آزاد روز گذشته و در خودرو های متفاوت ریزش 5 تا 12 میلیون تومانی قیمت ها را نشان داد.

به گزارش خبرگزاری ها، از صبح شنبه و همچنین در روز گذشته قیمت ها فرایند نزولی در پیش گرفته و گزارش های میدانی حکایت از آن دارد که به طور نمونه خودروی پراید تا 82 میلیون تومان قیمت خورده، اما معامله ای در این قیمت انجام نشده است. با تمام آنکه خبر ها حاکی از فرایند کاهشی قیمت در بازار خودرو است، اما کماکان تا رسیدن به قیمت های منطقی فاصله وجود دارد. در معاملات روز گذشته بازار خودرو، سمند ال ایکس با قیمت 127 میلیون تومان، دنا تیپ 1 با قیمت173 میلیون تومان، پژو 206 تیپ 5 با قیمت 159 میلیون تومان و پژو پارس با قیمت 143 میلیون تومان به فروش رسید.

علاوه بر این رانا با قیمت 125 میلیون تومان، پژو 206 تیپ 2 ساده با قیمت 130 میلیون تومان، سمند EF7 دو گانه سوز با قیمت 145 میلیون تومان، پژو 207 دنده ای 175 میلیون تومان، پژو 207 اتوماتیک 235 میلیون تومان و پژو 2008 حدود 515 میلیون تومان مورد معامله نهاده شد.

همچنین پراید 111 با قیمت 73 میلیون و 500 هزار تومان، پراید 131 با قیمت72 میلیون و 500 هزار تومان، سایپا 151 (وانت پراید) 78 میلیون تومان، تییا رینگ فولادی 80 میلیون تومان، تیبا 2 سفید 89 میلیون تومان، ساینا فول 90 میلیون تومان، کوئیک دنده ای 95 میلیون تومان، کوئیک آر دنده ای 97 میلیون تومان، چانگان با قیمت 270میلیون تومان، سراتو با قیمت 465 میلیون تومان و سیتروئن C. 3 حدود 525 میلیون تومان قیمت خوردند به فروش رسید. قیمت هایی که از 5 تا 12 میلیون تومان در خودرو های متفاوت ریزش را نشان می دهد.

منبع: فرارو
انتشار: 18 تیر 1399 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 9241

به "(جدول) قمیت روز خودرو های سایپا و ایران خودرو دوشنبه 22 اردیبهشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(جدول) قمیت روز خودرو های سایپا و ایران خودرو دوشنبه 22 اردیبهشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید