جزئیات حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا

به گزارش راه ساری، سومین دور حمایت های صندوق نوآوری و شکوفایی از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا ویژه شرکت های دانش بنیان متوسط و عظیم با همکاری سه بانک تا سقف 10 میلیارد تومان با نرخ 9 درصد شروع شد.

جزئیات حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران، دکتر علی وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از شروع رسمی سومین دور حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا ویژه شرکت های دانش بنیان متوسط و عظیم با همکاری سه بانک عامل اطلاع داد و گفت: در ادامه فعالیت ها و حمایت های صندوق نوآوری در حوزه مقابله با شیوع ویروس کرونا، پس از تامین اقتصادی شرکت های فعال در حوزه ساخت تجهیزات و لوازم مرتبط و حمایت و یاری به تداوم کسب و کار شرکت های دانش بنیان، خلاق و فناور کوچک آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا و همچنین شتابدهنده ها و تأمین نمایندگان فضای کار اشتراکی، در مرحله جدید این حمایت ها، تسهیلات برای شرکت های دانش بنیان متوسط و عظیم (نیروی انسانی بیشتر از 50 نفر و فروش بیشتر از 20 میلیارد ریال در سال 98) را اجرا می نماید.

وحدت جزئیات این تسهیلات را تشریح کرد و گفت: تسهیلات دور سوم صندوق نوآوری و شکوفایی برای شرکت های متوسط و عظیم آسیب دیده از کرونا تا سقف 10 میلیارد تومان و با نرخ سود 9 درصد، بدون دوره تنفس و با بازپرداخت 18 ماه خواهد بود.

وی ادامه داد: پرداخت این تسهیلات مشروط بر حفظ اشتغال 90 درصدی شرکت در زمان درخواست نسبت به شروع شیوع ویروس (به وسیله مقایسه آخرین لیست بیمه با لیست بیمه بهمن 98) است. همچنین این تسهیلات مختص شرکت های دانش بنیان با نیروی انسانی بیشتر از 50 نفر و فروش بیشتر از 20 میلیارد ریال در سال 98 است که به وسیله بانک های عامل به انتخاب شرکت پرداخت می گردد؛ لذا پس از دریافت مصوبه از صندوق نوآوری و شکوفایی، ضروری است شرکت برای پیگیری مصوبه و افتتاح حساب به بانک عامل مراجعه کند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی شرایط بهره مندی شرکت ها و موسسات دانش بنیان متوسط را شرح داد و گفت: متقاضیان اخذ تسهیلات کرونایی مرحله سوم باید یکی از شرایط بهره مندی از تسهیلات را دارا باشند. شرایط بهره مندی شامل دارا بودن فروش رسمی اظهار شده در سامانه الکترونیکی صورت معاملات از ابتدای سال 97 بوده که آسیب دیدگی آنها از شیوع ویروس کرونا، به وسیله کاهش حداقل 20 درصدی در نسبت فروش زمستان 98 و بهار 99 به کل سال 98، در مقایسه با همین نسبت در سال 97 احراز گردد. همچنین میزان تسهیلات تا سقف 10 میلیارد تومان بر اساس هزینه ها، فروش، حقوق و دستمزد توسط صندوق نوآوری و شکوفایی مشخص و مطابق با ظرفیت اعتباری مشخص شده توسط بانک پرداخت می گردد.

وحدت در خصوص حوزه فعالیت شرکت های واجد شرایط دریافت تسهیلات ادامه داد: شرکت هایی که در حوزه های گردشگری، سلامت غیر دیجیتال، صنایع دستی، اسباب بازی و سرگرمی، حمل و نقل هوشمند و دیداری، شنیداری، معماری، هنری و رسانه ای فعالیت داشته باشند می توانند از این تسهیلات استفاده نمایند و شرکت هایی که از تسهیلات مقابله با آسیب های کرونا ویژه شرکت های کوچک استفاده نموده اند مشمول استفاده از این تسهیلات نیستند. این در حالی است که امکان دریافت این تسهیلات همزمان با استفاده از سایر خدمات صندوق وجود دارد.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 21 شهریور 1399 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 10574

به "جزئیات حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید