حزب سیریزا برنده انتخابات روز یکشنبه است

به گزارش راه ساری، خبرنگاران: مقامات برگزارکننده انتخابات امروز یکشنبه در یونان اعلام کردند حزب سیریزا که رویکردی ضدریاضتی دارد در انتخابات پیروز شده اما اعلام آنکه حائز اکثریت آرا شده زود است.

حزب سیریزا برنده انتخابات روز یکشنبه است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، وزارت کشور یونان گفت نتایج حاصل از آنالیز آرا نشان می دهد حزب سیریزا 150 کرسی از 300 کرسی مجلس را کسب نموده است اما هنوز زود است اعلام گردد یک کرسی معین کننده اکثریت را نیز از آن خود نموده است یا خیر.

اگر حزب سیریزا پیروز نگردد دستکم 151 کرسی مجلس را از آن خود کند باید دولت ائتلافی تشکیل دهد.

تلویزیون دولتی یونان اعلام نموده بود نتایج اولیه انتخابات نشان می دهد حزب چپگرای سیریزا پیروز شده است.

نتایج اولیه حاکی از آن بود که حزب چپگرای سیریزا در انتخابات امروز یکشنبه حدود 35.5 تا 39.5 درصد آرا را کسب نموده است و نسبت به حزب دموکراسی نوین 6 درصد پیشی گرفته است.

به اعتقاد تحلیلگران سیاسی، پیروزی چپگراها در انتخابات یونان به منزله شروع جهت خروج این کشور از منطقه یورو خواهد بود. حزب سیریزا بارها مخالفت خود را با اجرای سیاست های ریاضتی تحمیل شده از سوی وام دهندگان بین المللی اعلام نموده است.

حزب سیریزا اعلام نموده است که در صورت پیروزی در انتخابات، سیاست های ریاضتی اعمال شده از سوی وام دهندگان بین المللی در ازای پرداخت یاری اقتصادی 240 میلیارد یورویی را متوقف خواهد نمود و این مسئله می تواند در نهایت منجر به خروج یونان از منطقه یورو گردد.

خروج یونان از منطقه یورو موجب نگرانی سرمایه گذاران شده و می تواند حیات اتحادیه پولی مشترک اروپا را به خطر بیندازد. آلکسیس تسیپراس رهبر 40 ساله حزب سیریزا تأکید نموده است که تغییر لازم در اروپا از اینجا یعنی یونان شروع خواهد شد و پیروزی حزبش در انتخابات یونان می تواند سرشروعی برای تغییر ضروری در اروپا باشد.

تسیپراس جوانترین نخست وزیر یونان در طی 150 سال گذشته خواهد بود.

پ

huseynvahedi.ir: واحدی: وبسایت خبری، تفریحی و سرگرمی

منبع: تسنیم
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 5296

به "حزب سیریزا برنده انتخابات روز یکشنبه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حزب سیریزا برنده انتخابات روز یکشنبه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید