حمایت از داروهای گیاهی مورد تایید، فراهم سازی زمینه صادرات

به گزارش راه ساری، به گزارش خبرنگاران، دکتر محمدرضا شانه ساز امروز در مراسم رونمایی از داروی گیاهی ترک اعتیاد ساخته شده توسط محققان پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی به مناسبت چهلمین سالگرد جهاددانشگاهی که به صورت آنلاین برگزار گردید، بیان نمود: بزرگداشت جهاددانشگاهی بهانه ای شد تا یک داروی گیاهی مورد تایید سازمان غذا و دارو، پزشکان و داروسازان رونمایی گردد.

حمایت از داروهای گیاهی مورد تایید، فراهم سازی زمینه صادرات

وی اضافه نمود: یکی از انتظارات و اهرم هایی که در مقابله با تحریم های ظالمانه با ایران داریم استفاده از ظرفیت های بومی و ملی بدست نیروهای متخصص خودمان است که در این راستا داروهای طبیعی و گیاهی در این سیاست صندلی ویژه ای دارند.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: این سازمان به عنوان متولی امر در صدور مجوزها نهایت تسهیلات و همکاری و مشاوره را برای فراوری این داروی گیاهی با محققان جهاد داشته و به وظیفه خود عمل نموده است.

وی اضافه نمود: امروز خوشبختانه شاهد فعالیت 250 کارخانه در زمینه گیاهان دارویی هستیم که با حجم بازار عظیم چند هزار میلیارد تومانی به فراوری می پردازند. فراوری این دارو هم مشتی نمونه خروار است که در بخش درمان صندلی خود را بدست آورده است.

شانه ساز با بیان اینکه همیشه پزشکان و داروسازان اثر بخشی این داروی گیاهی را به اثبات رسانده اند، بیان نمود: این دارو با کسب پیروزیت در انجام مطالعات بالینی روی تعداد زیادی از بیماران، فرهنگسازی را در میان پزشکان ایجاد نموده که به عنوان درمان استفاده گردد.

به گفته معاون وزیر بهداشت، اداره کل مربوط به گیاهان دارویی در سازمان غذا و دارو برای معرفی هر چه بهتر داروهای گیاهی کوشش می نماید و فعالیت هایی را آغاز نموده ؛ این فرایند در توسعه مصرف داروهای گیاهی موثر خواهد بود و امیدوار هستیم که این داروهای گیاهی به مرحله صادرات به کشورهای دیگر هم برسند.

وی گفت: احتیاج است که پزشکان و داروسازان برای اثبات اثر بخشی داروهای گیاهی سندی را ارائه دهند.

کوشش برای تحقق اقتصاد دانش بنیان

در ادامه این مراسم دکتر حمیدرضا طیبی رئیس جهاددانشگاهی گفت: جهاد دانشگاهی یک نهاد فرهنگ ساز در تربیت نیروی انسانی کارآمد در تراز انقلاب اسلامی و یک نهاد الگوساز به لحاظ انجام فعالیت های شاخص فرهنگی، آموزشی، علمی و فناورانه و کارآفرینی و اثبات ظرفیت کشور در رسیدن به پیشرفت توسعه پایدار است.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی در انجام وظایف خود خوب عمل نموده، بیان نمود: این ها باعث ایجاد خودباوری و غرور ملی و آغاز توسعه دانش بنیان در کشور شده است؛ چهل سال دوم باید میدان حرف نوی ما برای جهان در توسعه علمی و فناورانه، اداره دانش بنیان جامعه، تحقق اقتصاد دانش بنیان و حرکت در راستای تمدن سازی جمهوری اسلامی ایران باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید توسعه علمی و به ویژه توسعه فناورانه به عنوان موتور محرک پیشرفت با توان مضاعف در دستور کار برنامه ریزی های جدید قرار بگیرد، گفت: رهبر معظم انقلاب، دولت و مجلس، اعتماد عظیمی به جهاددانشگاهی در توسعه علمی و فناورانه با تامین منابع اقتصادی مورد احتیاج اجرای 31 پروژه فناورانه انجام داده اند.

وی با تاکید بر اجرای پیروز این طرح ها و کاربردی کردن کامل آن ها در تامین احتیاجهای جامعه و صنعت گفت: عزت امروز جهاددانشگاهی حاصل اتکال به خداوند، خودباوری و کوشش و مدیریت جهادی در تقاطع سه عنصر ایمان، علم و عمل بوده است و ضامن پیروزیت نهاد در ادامه جهت حرکت خود نیز حفظ و پاسداشت همین فرهنگ است.

تفطن: مجله مطالب خواندنی سفر و گردشگری

مجله آراد: گفتگوی آزاد و اخبار روز

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 10984

به "حمایت از داروهای گیاهی مورد تایید، فراهم سازی زمینه صادرات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از داروهای گیاهی مورد تایید، فراهم سازی زمینه صادرات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید