حناچی: ادامه طول شبکه اصلی مدیریت آب های سطحی در غرب پایتخت اجرا گردد

به گزارش راه ساری، شهردار تهران گفت: تا به امروز 530 کیلومتر از طول شبکه اصلی مدیریت آب های سطحی شهر تهران احداث شده است، بخش به جامانده شبکه شامل 170 کیلومتر لوله، کانال و تونل باید در غرب پایتخت احداث گردد.

حناچی: ادامه طول شبکه اصلی مدیریت آب های سطحی در غرب پایتخت اجرا گردد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران پیروز حناچی عصر شنبه به وسیله ویدئو کنفرانس در آیین رونمایی و شروع بهره برداری از سامانه پایش و مانیتورینگ بارش و رواناب شبکه مدیریت آب های سطحی، راهنمایی کامل رواناب ها در عین استفاده حداکثری، رعایت حقابه ها و حفظ شرایط اکولوژیک را نقطه ایده آل در مدیریت آب های سطحی ذکر و افزود: موضوع تغذیه سفره های زیرزمینی و استفاده از روش های آبخیزداری از دیگر مواردی است که باید همانگونه که در بعضی مناطق شمال تهران به اجرا درآمده است، مورد پیگیری قرار گیرد.

حناچی، نگهداری از تاسیسات بزرگ جمع آوری و راهنمایی آب های سطحی را از دیگر وظایف مهم شرکت خاکریزآب دانست و با تاکید بر اینکه موضوع نگهداری از این تاسیسات تا به امروز متولی مشخصی نداشته است، لایحه ارائه شده در این زمینه به شورای اسلامی شهر تهران را گامی در جهت حفظ و نگهداری بهتر مسیل های پایتخت دانست.

وی ضمن قدردانی از اقدامات معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران و شرکت خاکریزآب، یادآور شد: فعالیت های این شرکت به دلیل ماهیت زیرزمینی بودن، کمتر از سایر پروژه های عمرانی دیده می گردد و به همین خاطر اجر بیشتری نسبت به سایر فعالیت ها دارد.

صفا صبوری دیلمی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران نیز در این مراسم، استقرار سامانه پایش و مانیتورینگ بارش و رواناب شبکه مدیریت آب های سطحی را یکی از مهمترین پیشنهادات غیرسازه ای طرح جامع مدیریت آب های سطحی خواند و با بیان آنکه راه اندازی این سامانه، علاوه بر فراهم ساختن امکان ارزیابی کارآیی و میزان موفقیت شبکه، شرایط بهره برداری و نگهداری از آن را بهبود می بخشد، تحلیل و آنالیز آماری بارش و رواناب و ایجاد زیربنای لازم برای سامانه های هشدار سیلاب را از دیگر منافع شروع به کار این سامانه دانست.

وی با اشاره به راه اندازی 13 ایستگاه باران سنج و 4 ایستگاه آب سنج در فاز نخست راه اندازی سامانه پایش و مانیتورینگ بارش و رواناب شبکه مدیریت آب های سطحی، دستیابی به این سطح از امکانات را فراتر از برنامه دانست و از کوشش برای عملیاتی ساختن تمام اهداف برنامه 5 ساله سوم توسعه شهر تهران در زمینه مدیریت آب های سطحی تا خاتمه سال 1400 اطلاع داد.

حبیب پوش پارس مدیرعامل شرکت خاکریزآب، نیز در این مراسم با بیان آنکه از سال گذشته موضوع نگهداشت و بهره برداری از شبکه و برطرف گلوگاه های سیلابی نیز به ماموریت شرکت خاکریزآب در زمینه توسعه شبکه مدیریت آب های سطحی افزوده شده است، موضوع بارندگی های کم سابقه اخیر در کشور را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: تهران با وجود اختلاف ارتفاع 900 متری و جاری بودن 7 رودخانه در آن، در جریان بارندگی های کم سابقه اخیر دچار مسئله ای در زمینه آبگرفتگی نشده است.

وی راه اندازی سامانه پایش و مانیتورینگ بارش و رواناب شبکه مدیریت آب های سطحی را از تکالیف مهم غیرسازه ای ارزیابی و افزود: راه اندازی این شبکه پایش کمی با تکیه بر دانش بومی و استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان اجرا شده و پیش بینی می گردد فاز دوم سامانه متعاقب 3 ماه داده کاوی اطلاعات خروجی، طی نیمه نخست سال 1400 به ثمر برسد.

محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، نیز در ادامه این مراسم، موضوع مدیریت آب های سطحی را به دلیل اهمیت ایمنی و پیشگیری از اتفاقات ناگوار از جمله مهمترین اولویت های شورای اسلامی شهر تهران خواند و ضمن قدردانی از اقدامات اجرا شده در این زمینه، توسعه شبکه مدیریت آب های سطحی پایتخت را امری روزافزون توصیف کرد.

سید آرش حسینی میلانی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران نیز راه اندازی سامانه پایش و مانیتورینگ بارش و رواناب شبکه مدیریت آب های سطحی را اقدامی در جهت افزایش تاب آوری آبی شهر تهران دانست و یادآور شد: داشتن استراتژی برای افزایش نفوذپذیری معابر و پیاده روسازی بر اساس چنین ملاحظاتی و نیز فراهم ساختن سامانه های مردم محور هشدار سیل گام های بعدی استقرار این سامانه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم اجرای مانور های آمادگی مقابل خطر سیلاب و ضرورت پایش سیلاب های واریزه ای در بخش های بالادست تاکید نمود.

مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت اقتصادی شورای اسلامی شهر تهران نیز در این مراسم ضمن برشمردن تکالیف 6 گانه برنامه سوم توسعه در زمینه مدیریت آب های سطحی، توسعه فراتر از برنامه این شبکه در شرایط مسائل اقتصادی را اقدامی قابل تقدیر دانست و از حمایت شورای اسلامی شهر تهران برای پیشبرد فرایند توسعه شبکه مدیریت آب های سطحی اطلاع داد.

شهربانو امانی عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران نیز در این مراسم با اشاره به مسائل بعضی از استان های کشور در جریان بارش های کم سابقه اخیر، توسعه مطلوب شبکه مدیریت آب های سطحی پایتخت طی دوره فعلی را نتیجه همسویی شورای اسلامی شهر تهران و مدیریت شهری پایتخت در زمینه ارتقای ایمنی و نیز اهتمام تیم جوان و پرانگیزه معاونت فنی و عمرانی دانست و خواهان تسریع در عملیاتی ساختن دستورالعمل خیابان کامل شد.

رضا روزبهانی قائم مقام مرکز تحقیقات آب وزارت نیرو هم در سخنانی ضمن اشاره به افزایش فراوانی سیلاب در کشور، تغییر توزیع بارندگی را یکی از نتایج تغییر اقلیم دانست و گفت: امروز تمام شهر های توسعه یافته جهان مجهز به داشبورد های مدیریت سیلاب است و راه اندازی سامانه پایش بارش و رواناب یاری خواهد نمود تا این ساختار مدیریتی در زمینه مدیریت سیلاب در شهر تهران نیز شکل بگیرد.

آسمان تو: با ما سفر را تجربه کنید

مهسان بلاگ: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 13220

به "حناچی: ادامه طول شبکه اصلی مدیریت آب های سطحی در غرب پایتخت اجرا گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حناچی: ادامه طول شبکه اصلی مدیریت آب های سطحی در غرب پایتخت اجرا گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید