خبرنگاران استاندار تهران: 2 نفر در زلزله امروز جان خود را از دست دادند

به گزارش راه ساری، تهران - خبرنگاران - استاندار تهران با اشاره به زلزله بامداد امروز (آدینه) استان گفت: 2 نفر از شهروندان دماوندی و تهرانی بر اثر اضطراب و استرس و هنگام فرار از خانه (بر اثر ضربه مغزی) از این حادثه جان خود را از دست دادند.

خبرنگاران استاندار تهران: 2 نفر در زلزله امروز جان خود را از دست دادند

به گزارش خبرنگاران، انوشیروان محسنی بندی پی روز آدینه در گفت وگوی تلویزیونی گفت: در حادثه زلزله بامداد امروز یک سالمند مرد در گیلاوند هنگام فرار از خانه و یک خانم 21 ساله بر اثر ترس و اضطراب جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: مصدومان زلزله به استثنای 2نفر که در بیمارستان هستند مابقی سرپایی مدا و مرخص شدند.

استاندار تهران با ابراز امیدواری که هیچ خسارت اقتصادی ناشی از زلزله در استان نداشته ایم تاکید نمود: در ابتدای وقوع زلزله تیم های اورژانسی، خدماتی، امدادی و هلال احمر وارد کار و در محدوده مشا (کانون زلزله) حضور دارند.

وی ادامه داد: تا کنون 2 هزار 600 نفر تیم اورژانسی و 6اکیپ هلال احمر به روستاهای دماوند و همچنین تمامی دستگاههای راهداری و آتش نشانی نیز حضور داشته و در این خصوص مشکل خاصی برای شهروندان گزارش نشده است.

محسنی بندپی با بیان اینکه شاهد 40پس لرزه در تهران بوده ایم، گفت: تفکر اولیه این بود که زلزله از 2.9 به 5.1 شاید افزایش یابد، آنچه مهم بود آمادگی تیم های امداد و نجات است.

وی افزود: مکانهای اضطراری برای اسکان موقت، انبار های هلال مواد غذایی برای تغذیه در این شرایط، مخازن ذخیره آب در مناطق مختلف استان در صورت قطع انشعابات آمادگی آب رسانی را خواهند داشت.

استاندار تهران توضیح داد: با همکاری وزارت ورزش و جوانان 17 مکان ورزشی روباز استان برای اسکان موقت درهای آنها باز شده که این نشان از آمادگی کامل در چنین شرایطی است.

محسنی بندپی از راه اندازی امداد پهپادی برای زلزله زدگان در شهر تهران خبرداد و گفت: به دنبال راه اندازی امداد پهپادی، راه اندازی اپلیکیشن آموزشی شهروند مطلع و اتمام پروژه ساخت بیمارستانهای ناتمام هستیم.

وی اعلام کرد: وقوع زلزله بیشتر در دمادم صبح و نیمه شب رخ می دهد و پرواز هوایی و هلیکوپتر کمتر بوده که می توان از امداد پهبادی بهره برد.

استاندار تهران ادامه داد: با توجه به ویژگی، تراکم جمعیت و ساختمان های بلند مرتبه در کلان شهر تهران ساخته شده می بایست اقدامات ویژه ای در جهت مقابله با اینگونه پدیده ها داشته باشیم.

زلزله بامداد امروز(آدینه) با قدرت 5.1 ریشتری در 7 کیلومتری گسل مشا و 6 کیلومتری شهر دماوند رخ داد.

واحدی: واحدی: وبسایت خبری، تفریحی و سرگرمی

منبع: ایرنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 9182

به "خبرنگاران استاندار تهران: 2 نفر در زلزله امروز جان خود را از دست دادند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار تهران: 2 نفر در زلزله امروز جان خود را از دست دادند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید