خبرنگاران استاندار: ظرفیت های خالی واحد قیر در هرمزگان فعال می گردد

به گزارش راه ساری، بندرعباس - خبرنگاران- استاندار هرمزگان گفت: با توجه مصرف بالای قیر در کشور و زمینه صادرات باید ظرفیت های خالی فراوری قیر در استان بیشتر فعال گردد.

خبرنگاران استاندار: ظرفیت های خالی واحد قیر در هرمزگان فعال می گردد

فریدون همتی روز آدینه در جریان بازدید از واحد قیر سازی پاسارگاد بندرعباس اضافه کرد: با وجود 18 واحد صنعتی قیرسازی در استان ولی همچنان جا برای توسعه این واحدهای صنعتی در استان وجود دارد که ضمن اشتغال به نفع صادرات است.

وی ادامه داد: واحدهای قیر سازی هرمزگان در جهت افزایش اشتغالزایی و رشد و شکوفایی اقتصاد استان، افزایش ارزآوری و حفظ منافع ملی به وسیله مظروف سازی و استفاده از استانداردهای روز جهان در جهت بسته بندی کیفی قیر فراوریی

نقش اساسی دارند از همین رو در زمینه استاندارد سازی و بسته بندی فراوریات از آنها حمایت می گردد.

استاندار هرمزگان اظهارداشت: این واحد فراوریی با اصلاح برنامه فراوری خود از صدور فله ای محصولات خودداری نموده و مطابق احتیاج و تقاضای بازار نسبت به بسته بندی فرآورده های فراوریی اقدام کند بنا براین سازمان صنعت معدن و تجارت فراوری سایر واحدها را آنالیز نموده و برای دستیابی به اشتغال و ارز آوری بیشتر همه واحدهای مشابه به سوی بسته بندی محصولات صادراتی راهنمایی شوند.

همتی یاد آور شد: صنعت قیر علاوه بر افزایش ارزآوری برای کشور ، موجب حل بخشی از مسائل مالی ایران در دوره سخت تحریم ها شده برهمین اساس باید در جهت رشد و پویایی فعالیت های آن به نحو احسن وارد عمل شد و دراین همین زمینه با تشکیل کمیته ای جهت تامین لوازم نفت پاسارگاد برای فراوری بشکه های فلزی این موضوع به وسیله سازمان صمت پیگیری ،مرتفع و نتیجه اعلام گردد .

کارخانه بندرعباس شرکت نفت پاسارگاد در سال 82با سرمایه گذاری 120میلیارد ریال و 130نیرو فعالیت خود را شروع کرد و در حال حاضر با ظرفیت فراوری سالانه بیش از 750هزار تن قیر و اشتغال 250 نفر مشغول فعالیت است .

منبع: ایرنا
انتشار: 16 آذر 1399 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 12480

به "خبرنگاران استاندار: ظرفیت های خالی واحد قیر در هرمزگان فعال می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار: ظرفیت های خالی واحد قیر در هرمزگان فعال می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید