خبرنگاران افزایش همسرآزاری در شهرستان مرزی رازوجرگلان

به گزارش راه ساری، بجنورد- خبرنگاران- رییس اداره بهزیستی رازوجرگلان خراسان شمالی گفت: تماس های برقرار شده در مورد همسرآزاری با مرکز اورژانس اجتماعی این شهرستان مرزی پارسال نسبت به مدت مشابه آن در سال 97 افزایش 30 درصدی را نشان می دهد.

خبرنگاران افزایش همسرآزاری در شهرستان مرزی رازوجرگلان

علی سجادی روز چهارشنبه به خبرنگار خبرنگاران گفت: سال گذشته تلفن 123 اورژانس اجتماعی بهزیستی شهرستان، 180 بار به صدا در آمد که مشاوره ها و مداخلات لازم توسط کارشناسان در این بخش به متقاضیان ارائه شد.

وی اضافه کرد: 60 تماس از 180 تماس گرفته شده مزاحمت های تلفنی بوده است اما، مابقی آن بیشتر مربوط به همسرآزاری، کودکآزاری، معلول آزاری، خودکشی و فرار از منزل بوده است.

سجادی با بیان اینکه کاهش آسیب های اجتماعی در هر منطقه ای نیازمند ارائه خدمات تخصصی و اجتماعی است، اضافه کرد: با توجه به نقش ویژه آموزش در پیشگیری از بسیاری از آسیب ها، تا به امروز کارگاه هایی با عنوان پیشگیری از ازدواج های اجباری، کاهش مسائل روحی و روانی زوجین و اعتیاد برای آگاهی بخشی به دانش آموزان و خانواده ها دایر شده است.

سجادی با بیان اینکه به واسطه فرهنگ حاکم در این منطقه، ازدواج ها سنتی است، اضافه کرد: اگرچه نبود امکانات آموزشی و رفاهی، ترک تحصیل دختران در سنین پایین و تهاجم فرهنگی از عوامل موثر در همسر آزاری در این منطقه است، ولی در این بین اختلاف سنی میان زن و شوهر نیز این آسیب را تقویت می نماید.

رییس اداره بهزیستی رازوجرگلان توضیح داد: اورژانس اجتماعی این شهرستان به افراد آسیب دیده یا در معرض آسیب نظیر موضوعاتی همچون اختلافات خانوادگی، همسر آزاری، کودک آزاری آماده ارائه خدمات است.

هم اکنون 38 هزار و 700 خانوار شامل 91 هزار و 600 نفر زیر پوشش خدمات حمایتی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی هستند که 19 هزار نفر آنان در حوزه توانبخشی خدمات می گیرند و مابقی زنان سرپرست خانوار، بچه ها بدسرپرست و بی سرپرست و افراد دارای آسیب و اعتیاد هستند.

خراسان شمالی دارای 301 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان است که بیشتر این مساحت در شهرستان راز و جرگلان واقع است.

این شهرستان سه بخش و 6 دهستان دارد و 95 درصد جمعیت این منطقه روستایی هستند.

راز، مرکز شهرستان مرزی راز و جرگلان در 120 کیلومتری مرکز خراسان شمالی قرار گرفته است و بیشترین تمرکز جمعیتی قوم ترکمن این استان در راز و جرگلان است.

تور پاریس: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

تور ونیز: سفر به اروپای شگفت انگیز

منبع: ایرنا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 8987

به "خبرنگاران افزایش همسرآزاری در شهرستان مرزی رازوجرگلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران افزایش همسرآزاری در شهرستان مرزی رازوجرگلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید