خبرنگاران بیست و سومین شبکه فن بازار کشور در کردستان افتتاح شد

به گزارش راه ساری، سنندج - خبرنگاران - بیست و سومین شبکه فن بازار کشور روز سه شنبه از طریق ویدئو کنفرانس با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، در کردستان افتتاح شد.

خبرنگاران بیست و سومین شبکه فن بازار کشور در کردستان افتتاح شد

به گزارش خبرنگاران، معاون توسعه و نوآوری پارک فن آوری پردیس در آیین افتتاحیه فن بازار منطقه ای کردستان گفت : وظیفه اصلی فن بازار همرسانی در قالب یک شبکه انجام بوده که این مهم در ابتدا با پنج استان شروع شد و حال به 23 استان افزایش یافته است.

اکبر قنبرپور افزود: در استانی فن آوری وجود داردکه استان دیگر به آن نیاز دارد بنابراین وجود این شبکه باعث ارتباط و تعامل بین استان ها برای بهره مندی از توان یکدیگر می شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از 50 بروکر در فن بازار کشور وجود دارد، گفت: دانش فنی قابل توجهی در استان ها داریم ولی رها شده که می توان از شبکه فن بازار برای انسجام و استفاده از آن استفاده کرد.

معاون توسعه و نوآوری پارک فن آوری پردیس یکی از مصادیق همرسانی در شبکه فن بازار را عرضه نوآوری گفت و افزود: 34 مورد نوآوری و اختراعی که رها شده بود الان سرمایه گذاری بر روی آن اجرا شده است.

قنبرپور با بیان اینکه اتصال سرمایه گذار به سرمایه پذیر جزو کارهای فن بازار است، گفت : گزارش فن بازار هر استان بدین گونه است که چقدر قرارداد منعقد کرده و چه میزان همرسانی انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه در هر استانی سه نهاد می تواند متولی فن بازار باشد، افزود: شرکت شهرک های صنعتی در کردستان و 16 استان دیگر کشور متولی فن بازار و در بقیه استان های نیز این مهم برعهده پارک های علم و فناوری و جهادهای دانشگاهی است.

اجرای 700 قرارداد با سرمایه گذاران در شهرک های صنعتی کردستان

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان در این مراسم با اشاره به اینکه طبق تفاهم نامه بین مقامات استان و وزارت خانه فعالیت فن بازار در استان شروع به فعالیت می کند، گفت: در حال حاضر 12 شهرک و هفت ناحیه و یک منطقه ویژه دارد که اراضی آن آماده واگذاری به متقاضیان است.

احمد خسروی افزود: شرکت همه شهرک های صنعتی را به عنوان نهادی برای ایجاد شهرک صنعتی و تامین زیرساخت لازم در این حوزه می شناختند و حال با ایجاد شورای فن بازار یکی از رسالت های این شرکت حمایت بعد از تولید است.

وی با بیان اینکه شرکت شهرک های صنعتی به عارضه یابی در تولید، آموزش تورهای صنعتی و حمایت از واحدهای صنعتی هم می پردازند، گفت: براساس ارزیابی اجرا شده، استان قابلیت ایجاد و شروع بکار شورای فن بازار را دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان گفت : یک هزار و 200 قرارداد با سرمایه گذاران در شهرک های صنعتی استان داشتیم که تا به امروز 700 واحد آن اجرا شده و مابقی از صفر تا 100 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

در ابتدای این مراسم آیین نامه شورای فن بازار قرائت و با افزودن سازمان صنعت، معدن و تجارت و خانه صنعت و معدن استان به جمع اعضای این شورا در کردستان به تصویب حاضران رسید و سپس با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت به طور ویدئو کنفرانس تفاهم نامه بین مسوولان استانی و کشوری در خصوص راه اندازی فن بازار به امضا رسید.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 مهر 1399 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 11020

به "خبرنگاران بیست و سومین شبکه فن بازار کشور در کردستان افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بیست و سومین شبکه فن بازار کشور در کردستان افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید