خبرنگاران خاموشی برق در خراسان جنوبی سالانه 107 دقیقه است

به گزارش راه ساری، بیرجند- خبرنگاران- معاون بهره برداری و امور دیسپاچینگ شرکت توزیع برق خراسان جنوبی گفت: متوسط خاموشی سالانه برق در کشور 700 دقیقه است که این میزان در استان به حدود 107 دقیقه می رسد.

خبرنگاران خاموشی برق در خراسان جنوبی سالانه 107 دقیقه است

هادی منصوریان روز چهارشنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران از مرکز دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی افزود: با راه اندازی این مرکز پست های برق تحت کنترل بوده و تمام تعمیرات با روش خط گرم انجام می شود که این مهم باعث کاهش اعمال خاموشی و قطع و وصل مشترکان شده است.

وی از ایجاد سامانه اعلام سریع زلزله در مرکز دیسپاچینگ خراسان جنوبی خبر داد و گفت: اولین شرکت توزیع نیروی برقی هستیم که در کشور این سامانه را راه اندازی کرده است.

معاون بهره برداری و امور دیسپاچینگ شرکت توزیع برق خراسان جنوبی ادامه داد: این سامانه در تمام نقاط کشور وقوع هر گونه زمین لرزه ای را نشان داده و برای زمین لرزه های بالای 3.5 ریشتر آژیر نیز دارد.

وی گفت: سامانه کنترل تردد خودروهای عملیاتی نیز در این مرکز راه اندازی شده که از طریق آن تمام ترددها تحت نظر واقع شده است.

منصوریان با اشاره به راه اندازی مرکز فوریت های برق 121 گفت: این مرکز به عنوان پل ارتباطی با مردم و ایجاد سهولت در ارتباطات مردم با شرکت برق از ابتدای امسال به صورت متمرکز ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه اپراتورهای مرکز فوریت های برق به پاسخگویی مشترکان می پردازند، افزود: در حال حاضر به تماس شهروندان دو شهرستان قاین و بیرجند با سامانه 121 در این مرکز پاسخ داده می شود.

معاون بهره برداری و امور دیسپاچینگ شرکت توزیع برق خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: تا یکماه آینده تماس شهروندان در تمام شهرستان ها به این مرکز پاسخگویی 121 منتقل می شود.

وی با اشاره به اینکه برای راه اندازی این مرکز فوریت های برق استان 300 میلیون تومان هزینه شده، ادامه داد: هم اکنون پنج نفر در سه نوبت کاری به صورت شبانه روزی نسبت به پاسخگویی شهروندان اقدام می کنند.

منصوریان افزود: سیستم پاسخگویی به مشترکین در سامانه فوریت های برق به صورت هوشمند است به گونه ای که تمامی تماسهای مردمی با این سامانه به صورت اتوماتیک هدایت و پاسخگویی شده و چنانچه مشترک قبلاً با سامانه فوریت های برق تماس گرفته باشد با تماس مجدد بلافاصله در سیستم شناسایی شده و وضعیت رسیدگی به خاموشی یا موارد درخواستی مشترک ردیابی شده و آخرین وضعیت آن به مشترک اعلام می شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از کارکردهای این مرکز پاسخ به مشترکانی است که می خواهند برای حذف قبوض کاغذی اطلاعات خود را در سامانه ثبت کنند.

معاون بهره برداری و امور دیسپاچینگ شرکت توزیع برق خراسان جنوبی یادآور شد: این سامانه هیچ زمانی مشغول نیست و به طور همزمان به 60 تماس پاسخ می دهد.

9893 * 6054

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی، تفریحی و گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 3288

به "خبرنگاران خاموشی برق در خراسان جنوبی سالانه 107 دقیقه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خاموشی برق در خراسان جنوبی سالانه 107 دقیقه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید