خبرنگاران درگذشت پدر محیط زیست بوکان

به گزارش راه ساری، مهاباد- خبرنگاران- سرپرست اداره حفاظت محیط زیست بوکان گفت: سیدرحیم بدوی نخستین بنیان گذار انجمن مردم نهاد مدافعان محیط زیست که به پدر محیط زیست این شهرستان معروف بود روز گذشته دارفانی را وداع گفت.

خبرنگاران درگذشت پدر محیط زیست بوکان

آوات بازیار روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: این فعال زیست محیطی روز گذشته بر اثر ابتلا به بیماری سرطان و پس از چند سال مبارزه با این بیماری در سن 75 سالگی در زادگاهش بوکان دارفانی را وداع گفت.

وی ادامه داد: این مرحوم در سال 1378 با تاسیس نخستین موسسه زیست محیطی با عنوان مدافعان محیط زیست فعالیت خود را در زمینه طبیعت گردی و محیط زیست و آموزش مسایل زیست محیطی شروع کرد و تا هنگامی که به بیماری مبتلا شد در این زمینه فعالیت های فراوان و موثری را انجام داد.

وی اضافه کرد: مرحوم بدوی در کنارفعالیت های زیست محیطی در زمینه کوهنوردی، برپایی نمایشگاه، پاکسازی طبیعت از زباله نیز همیشه یکی از پیشگامان این عرصه ها بود و احداث پارک جنگلی برده زرد به مساحت بیش از سه هکتار از دستاوردهای ماندگار وی به شمار می رود.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست بوکان گفت: وی در سال 1380 با ایجاد این پارک جنگلی اقدام به کاشت صدها اصله نهال در جهت جاده کوسه و دامنه کوه برده زرد کرد که در اوایل آبرسانی به این درختان را با دست انجام می داد.

به گزارش خبرنگاران، سیدرحیم بدوی فرهنگی بازنشسته و دبیر زبان دبیرستان های بوکان بود.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی، تفریحی و گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 9321

به "خبرنگاران درگذشت پدر محیط زیست بوکان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران درگذشت پدر محیط زیست بوکان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید