خبرنگاران راه اندازی 377 واحد تولیدی با 10 هزار اشتغال، دستاورد دولت در قزوین

به گزارش راه ساری، قزوین - خبرنگاران - با تدابیر دولت در زمینه حمایت از تولید و سرمایه گذاری، آمار امیدوار کننده ای از جمله جذب 589 سرمایه گذار و راه اندازی 377 واحد تولیدی و اشتغالزایی 10 هزار نفر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین به دست آمده است.

خبرنگاران راه اندازی 377 واحد تولیدی با 10 هزار اشتغال، دستاورد دولت در قزوین

استان قزوین علاوه بر یک شهر صنعتی به نام البرز که نخستین شهر صنعتی ایران به شمار می رود، دارای 13 شهرک و 6 ناحیه صنعتی است.

به موجب قانون زیرساخت های لازم به منظور حضور سرمایه گذاران در این مکان ها از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران به نمایندگی از دولت تامین می شوند و با واگذاری زمین صنعتی دارای امکانات زیربنایی به سرمایه گذاران، زمینه احداث و ایجاد واحدهای تولیدی به منظور توسعه تولید و اشتغال و رونق مالی کشور در این مکان ها فراهم می شود.

شهرک های صنعتی نقش مهمی در جذب سرمایه گذار، رونق تولید و اشتغالزایی برای جوانان به همراه دارند و از عوامل موثر در توسعه هر منطقه و استان به شمار می فرایند.

در دولت تدبیر و امید با وجود تنگناهای مالی و مسائل ناشی از تحریم ها موفقیت های چشم گیری در زمینه جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی به دست آمده و اتفاقات خوبی نیز در زمینه توسعه زیرساخت ها در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین رقم خورده به گونه ای که با تدابیر و برنامه ریزی دولت تحریم های ظالمانه دشمن با وجود ایجاد مسائل و موانع مختلف بر سر راه تولید مانند سایر نقاط میهن سرافراز اسلامی نتوانست چرخه تولید، ساخت واحدهای تولیدی و سرمایه گذاری را در این استان که از قطب های صنعتی کشور است را از حرکت بازدارد.

جذب سرمایه گذاری خارجی به میزان 491 میلیون دلار در شهرک های صنعتی قزوین

معاون هماهنگی امور مالی استاندار قزوین گفت: استان قزوین گفت: قزوین در بین استان های برتر کشور در جذب سرمایه گذاری خارجی واقع شده است.

عیسی قبادی گفت: با وجود تنگناهای مالی و تحریم های ظالمانه دشمن علیه میهن اسلامی، در دولت تدبیر و امید 6 سرمایه گذار بزرگ خارجی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین جذب شده اند.

وی با اشاره به سرمایه گذاری 491 میلیون دلاری طرح های خارجی در شهرک های صنعتی استان قزوین طی هفت سال اخیر، یادآور شد: در مدت یاد شده کشورهای آلمان، فرانسه، ترکیه (3 مورد) و عراق در شهرک های صنعتی استان قزوین سرمایه گذاری کرده اند.

این مسوول گفت: در این مدت شرکت های اکول لجستیک، بل روزانه، ای جی تی ایرانیان، دیبا صنعت ، فارکو شیمی و کاسپین بتن الوند با سرمایه گذاری خارجی در شهرک های صنعتی استان قزوین در زمینه تولید انواع بطری ها، انواع لبنیات، محصولات بتنی، ورق های چوبی ام دی اف، جعبه های کارتنی و مواد شوینده راه اندازی شده اند.

وی گفت: با سرمایه گذاری خارجی اجرا شده در این مدت، برای یک هزار و 152 نفر به شکل مستقیم اشتغالزایی شده است.

حدود 40 درصد کارخانجات شهرک های صنعتی قزوین در دولت تدبیر و امید به بهره برداری رسیده اند

یک سوم شغل های ایجاد شده در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین در دولت تدبیر و امید رقم خورده است

توفیفات بدست آمده در زمینه جذب سرمایه گذار در شهرک ها و نواحی صنعتی قزوین در هفت سال گذشته چشم گیر بوده است به گونه ای که 38 درصد واحدهای تولیدی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی این استان در دولت تدبیر و امید افتتاح و به چرخه تولید اضافه شده اند.

در دولت تدبیر و امید 377 واحد تولیدی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین به مرحله بهره برداری رسیدند و به این ترتیب، میزان واحدهای بهره بردار در شهرک های این استان به مرز هزار واحد افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین با اعلام این خبر گفت: تعداد واحدهای به بهره برداری رسیده به تفکیک هر شهرک و ناحیه صنعتی در دولت تدبیر و امید به ترتیب تعداد در شهرک لیا 110 واحد، کاسپین 101 واحد،خرمدشت 52 واحد،آبیک (کاسپین 2) 37 واحد،آراسنج 30 واحد، حیدریه و ناحیه صنعتی دانسفهان هرکدام 15 واحد، حکیمیه 9 واحد، ناحیه صنعتی اسفرورین پنج واحد و ناحیه صنعتی آوج سه واحد بوده است.

حمیدرضا خانپور افزود: با بهره برداری از این واحدهای تولیدی بیش از 175 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین محقق شد.

این مسوول یادآور شد: با بهره برداری از این واحدها برای 9 هزار و 989 هزار نفر اشتغالزایی شده است که تقریبا معادل یک سوم شغل های ایجاد شده از ابتدا تا به امروز در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین بوده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین همچنین یادآور شد: واحدهای به بهره برداری رسیده در شهرک ها و نواحی صنعتی استان طی هفت سال گذشته در 243 هکتار زمین که امکانات زیربنایی آن از سوی دولت آماده سازی شده مستقر شده اند.

35 درصد جذب سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی مربوط به دولت یازدهم و دوازدهم

با وجود تنگناهای مالی و تحریم های دشمن 589 سرمایه گذار در هفت سال اخیر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین جذب شده اند

در دولت تدبیر و امید 589 سرمایه گذار در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین جذب شده و برای ساخت واحدهای تولیدی در این مکان ها با شرکت شهرک های صنعتی قزوین قرارداد منعقد کرده اند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قزوین با اعلام این موضوع، یادآور شد: سهم شهرک های صنعتی آبیک (کاسپین 2) و کاسپین در این میان 127 سرمایه گذار، لیا 109 سرمایه گذار، خرمدشت 65 سرمایه گذار، ناحیه صنعتی دانسفهان 33 سرمایه گذار، شهرک آراسنج 32 سرمایه گذار، شهرک حکیمیه 28 سرمایه گذار، ناحیه صنعتی الموت 21 سرمایه گذار، شهرک صنعتی حیدریه 14 سرمایه گذار، ناحیه صنعتی اسفرورین 11 سرمایه گذار،ناحیه صنعتی آوج 9 و ناحیه صنعتی طارم سفلی 8 سرمایه گذار، شهرک شال چهار سرمایه گذار و شهرک صنعتی قزوین یک سرمایه گذار بوده است.

این مسوول افزود: 653 هکتار زمین آماده سازی به این سرمایه گذاران برای ساخت واحدهای تولیدی ارایه شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین یادآور شد: میزان اشتغالزایی مستقیم این سرمایه گذاران 17 هزار و 500 نفر است.

وی افزود: به جز سرمایه گذاران جذب شده که واحدهای آنها به بهره برداری رسیده اند، هزار و 570 سرمایه گذار نیز جذب شده و در مراحل مختلف ساخت و ساز قرار دارند که از این میزان 589 سرمایه گذار از سال 92 به این سو جذب شده اند.

اختصاص 2600 میلیارد ریال برای تقویت زیرساخت شهرک های صنعتی قزوین در دولت تدبیر و امید

600 میلیارد ریال در سال جهش تولید از محل اعتبارات دولتی برای توسعه زیرساخت ها در شهرک های صنعتی استان قزوین هزینه خواهد شد

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین یادآور شد: از سال 92 تا به امروز بیش از 2 هزار و 600 میلیارد ریال به منظور تقویت و توسعه زیرساخت ها در شهرک های صنعتی استان قزوین از محل اعتبارات دولتی هزینه شده است.

خانپور گفت: از جمله این طرح ها می توان خیابان کشی، جدول گذاری و آسفالت کشی، بهسازی و ترمیم معابر، ایجاد و توسعه پست های برق و شبکه روشنایی، اجرای طرح های آب و فاضلاب، گاز کشی، مخابرات و توسعه فضای سبز اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین در ادامه گفت: حدود 600 میلیارد ریال نیز در سال جهش تولید صرف طرج های عمرانی شهرک های صنعتی استان قزوین می شود تا زیرساخت های مورد نیاز سرمایه گذاران در این مکان ها تامین و فراهم شود.

این مسوول افزود: با صرف این هزینه ها زمینه تسهیل جذب سرمایه گذار در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین فراهم آمده است.

الحاق پارک لیا به شهرک صنعتی لیا، تحقق آرزوی دیرینه صنعت گران

یکی از دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید در حوزه شهرک های صنعتی در استان قزوین را باید الحاق پارک صنعتی لیا به شهرک صنعتی لیا دانست.

از دهه های گذشته یک لکه صنعتی به نام پارک لیا در نزدیکی شهرک صنعتی لیا به فغالیت می پرداخت که فاقد هرگونه امکانات زیربنایی لازم از جمله گاز، شبکه فاضلاب و روشنایی، معابر و خیابان های مناسب و ... بود.

علاوه بر این کمبودها موضوع پسماند واحدهای تولیدی این لکه صنعتی نیز یکی از مسائل جدی زیست محیطی در استان قزوین به شمار می رفت.

شهریاز کشاورز معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین در خصوص الحاق پارک لیا به شهرک صنعتی لیا گفت: به منظور حل این مشکل با تدبیر دولت از سال 96 در تفاهم نامه ای بین سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، استانداری قزوین و با مشارکت واحدهای تولیدی مستقر الحاق پارک صنعتی لیا به شهرک صنعتی لیا کلید خورد.

در نتیجه این الحاق مقرر شد تا کمبودهای زیربنایی این لکه صنعتی برطرف شود و به همین دلیل تاگنون بیش از 150 میلیارد ریال اعتبار در این خصوص صرف شده است.

خیابان کشی و جدول گذاری، آسفالت و زیرسازی، ایجاد شبکه روشنایی، انتقال خط گاز و اجرای مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب از مهم ترین طرح های عمرانی بوده که برای تامین زیرساخت های این محدوده صعتی طی 2 سال اخیر اجرا شده است.

برگزاری 84 تور صنعتی و آشنایی اقشار مختلف با توانمندی صنایع مستقر در شهرک های صنعتی قزوین

ارایه خدمات به صنایع کوچک و متوسط از سوی دولت تنها به واگذاری زمین و ارایه امکانات زیربنایی محدود نمی شود.

اجرای تورهای صنعتی و کمک به حضور واحدهای نولیدی برای شرکت در نمایشگاه های داخلی و خارجی به منظور تبادل تجربیات و ایجاد فرصت در زمینه بازاریابی از دیگر خدمات به واحدهای تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی است.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین در این خصوص گفت: در دولت تدبیر و امید از محل اعتبارات سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی 84 تور صنعتی برای اقشار مختلف از جمله مدیران اجرایی و قضات دادگستری ها، دانش آموزان و دانشجویان، صنعتگران و کارآفرینان، خبرنگاران، سفرای کشورهای خارجی و ... برگزار شده است.

این مسوول گفت: در قالب این بازدیدها حدود 2هزار نفر از توانمندی ها و دستاوردهای صنایع مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین دیدن کرده اند.

کمک به 1069 واحد تولیدی قزوین برای شرکت در نمایشگاه های داخلی و خارجی

همچنین با حمایت های سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در دولت تدبیر و امید زمینه حضور بیش از هزار واحد تولیدی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین در نمایشگاه های داخلی و خارجی فراهم آمده است.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین در این رابطه گفت: در این مدت 919 واحد تولیدی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی قزوین در 173 نمایشگاه داخلی و همچنین 150 واحد تولیدی در 49 نمایشگاه برگزار شده در کشورهای خارجی حضور پیدا کرده اند.

این مسوول گفت: ارایه توانمندی ها، کسب دانش و اطلاعات جدید از فناوری های روز دنیا، کمک به بازاریابی داخلی و حضور در بازارهای خارجی از جمله فواید شرکت واحدهای تولیدی در نمایشگاه های داخلی و خارجی صنعتی به شمار می رود.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 مرداد 1399 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 9862

به "خبرنگاران راه اندازی 377 واحد تولیدی با 10 هزار اشتغال، دستاورد دولت در قزوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران راه اندازی 377 واحد تولیدی با 10 هزار اشتغال، دستاورد دولت در قزوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید