خبرنگاران رسیدگی به 71 پرونده تخلف کرونایی در خراسان شمالی

به گزارش راه ساری، بجنورد- خبرنگاران- معاون نظارت، بازرسی و حمایت از مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز 71 فقره پرونده تخلف اصناف این استان به ارزش بیش از یک میلیارد و 802 میلیون ریال مورد آنالیز قرار گرفته است.

خبرنگاران رسیدگی به 71 پرونده تخلف کرونایی در خراسان شمالی

محمد کریمان فر روز پنجشنبه به خبرنگار خبرنگاران گفت: این پرونده ها در قالب 101 مورد تخلف صنفی کشف و رسیدگی شده است که گرانفروشی، با 25 مورد ارتکاب، در صدر تخلفات صنفی این بخش بوده است.

وی اعلام نمود: دیگر تخلفات شامل کم فروشی سه مورد، عدم درج قیمت 20 مورد، صادر نشدن فاکتور 13 مورد، رعایت نشدن دستورالعمل های بهداشتی 21 مورد، تقلب یک مورد، احتکار چهار مورد، اخفا و امتناع از عرضه کالا یک مورد و سایر تخلفات نیز 13 مورد بوده است.

کرمیان فر گفت: پرونده های تخلف برای عاملان پخش لوازم پزشکی، نانوایی ها، داروخانه ها و فروشگاه های لوازم طبی تشکیل شده است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: در زمینه پیشگیری و مقابله با کرونا، 150 مرحله گشت مشترک با سازمان های مربوط انجام شده و بازرس های مقیم در کارخانجات و واحدهای تولیدی ژل، محلول و مواد ضد عفونی کننده استان نیز مستقر شده تا بر امور، نظارت داشته باشند.

وی گفت: نظارت بر توزیع مواد ضد عفونی کننده، ماسک و لوازم پزشکی در قالب تنظیم بازار و همچنین نظارت بر توزیع کالاهای کشف شده احتکاری بین مردم توسط بازرسان این سازمان به جد پیگیری می گردد.

خراسان شمالی دارای بیش از 26 هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب است که در قالب هفت اتاق اصناف و 136 اتحادیه فعالیت دارند.

با توجه به اینکه بر اساس میانگین کشوری هر واحد صنفی برای 2.5 نفر اشتغال ایجاد می نماید می توان گفت اصناف خراسان شمالی برای 65 هزار نفر اشتغال ایجاد نموده اند.

آسمان تو: با ما سفر را تجربه کنید

مهسان بلاگ: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: ایرنا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 8649

به "خبرنگاران رسیدگی به 71 پرونده تخلف کرونایی در خراسان شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رسیدگی به 71 پرونده تخلف کرونایی در خراسان شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید