خبرنگاران شناسایی 12 مورد جدید ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی

به گزارش راه ساری، بیرجند - خبرنگاران - رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: 12 مورد مثبت ابتلا به ویروس کرونا در خراسان جنوبی به جمع بیماران کرونایی استان اضافه شد و تعداد فوت شدگان به 23 نفر رسید.

خبرنگاران شناسایی 12 مورد جدید ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی

محد دهقانی فیروزآبادی شامگاه جمعه درباره آخرین شرایط بیماری کرونا در استان خراسان جنوبی بیان نمود: تا به امروز 755 مورد آزمایش کرونا انجام دادیم که از این تعداد 504 مورد منفی و 251 مورد مثبت کرونا در کل استان شناسایی شده است.

وی اضافه نمود: از تعداد موارد قطعی ابتلا به کرونا در استان تا به امروز 189 بیمار ترخیص شدند و دوره درمان آنان در بیمارستان تمام شده است و 39 بیمار هنوز در بیمارستان ها بستری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: متاسفانه یک بیمار دیگر فوت شد و شمار فوت شدگان بر اثر کرونا در خراسان جنوبی از ابتدای شیوع این بیماری به 23 نفر رسید.

وی شرح داد: شهرستان های استان که فوت بر اثر کرونا داشته اند به 6 شهرستان افزایش پیدا کرده است.

تعداد موارد مثبت کرونا در خراسان جنوبی تا دیروز (پنجشنبه) 239 نفر و درگذشتگان بر اثر کرونا 22 نفر بود.

تمامی 11 شهرستان استان خراسان جنوبی درگیر با کرونا هستند و از 2 روز گذشته موارد جدید بیماری کووید 19 در استان به تفکیک شهرستان ها اعلام نمی شود.

اجرای طرح غربالگری سلامت در خراسان جنوبی ادامه دارد و تا عصر دیروز 71 درصد خانوارهای استان از نظر کرونا غربالگری شدند.

طرح تقویت فاصله گذاری اجتماعی با هدف کمک به قطع زنجیره انتقال بیماری با رویکرد کاهش تماس ها از بامداد جمعه هشتم فروردین ماه با اعمال محدودیت هایی برای تردد خودروها در سراسر کشور و 10 ورودی استان خراسان جنوبی آغاز شد.

براساس این طرح که مصوب ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا و همچنین مورد تایید وزارت بهداشت و کارشناسان است، فقط افراد بومی ساکن هر شهر مجاز به ورود آن شهر بوده و ورود افراد غیرساکن ممنوع است.

پیش از این در خراسان جنوبی ضمن تعیین 9 نقطه اصلی در ورودی و خروجی های استان و با استقرار تیم های مشترک هلال احمر، نیروی انتظامی و راهداری در این 9 ایستگاه، برخی محدودیت ها برای ورود مسافران به داخل شهرهای استان اعمال و برای تمامی افراد، معاینات اولیه کنترل سلامت اجرا شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 8519

به "خبرنگاران شناسایی 12 مورد جدید ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شناسایی 12 مورد جدید ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید