خبرنگاران شورای انتقالی جنوب یمن: جنگ با نیروهای وابسته به سعودی نزدیک است

به گزارش راه ساری، تهران-خبرنگاران- شورای انتقالی جنوب یمن که مورد حمایت امارات متحده است، جمعه گفت: وقع جنگ با نیروهای مورد حمایت سعودی بسیار نزدیک شده و ما در حال دورشدن از رسیدن به توافق سیاسی پایدار هستیم.

خبرنگاران شورای انتقالی جنوب یمن: جنگ با نیروهای وابسته به سعودی نزدیک است

یک مقام شورای انتقالی جنوب جمعه شب که خواست نامش بیان نشود، به شبکه خبری المیادین گفت: تحرکات دولت هادی به مثابه تهدیدی آشکار برای آتش بس است و صلح و ثبات را در یمن تهدید می کند.

شبکه خبری الجزیره قطر نیز جمعه شب از درگیری نظامیان سعودی و نظامیان عبدربه منصورهادی رییس جمهوری مستعفی یمن در استان المهره در شرق یمن خبر داد.

به گزارش این شبکه، نیروهای سعودی که به بهانه حمایت از نیروهای دولت مستعفی در فروردین ماه 94 جنگ نظامی در یمن را آغاز کردند، این بار نیروهای تحت امر هادی را از استان المهره بیرون کرده و بندر المهره را بستند.

مختار الرحبی مشاور وزیر اطلاع رسانی دولت مستعفی یمن نیز شنبه گذشته گفت، نیروهای منصور هادی، شورای انتقالی جنوب یمن وابسته به امارات را از یک پادگان نظامی واقع در جزیره سُقُطری بیرون راندند.

اعلام نزدیک بودن جنگ میان دولت هادی مورد حمایت عربستان و شورای انتقالی جنوب مورد حمایت امارات در حالی صورت می گیرد که پس از ماه ها کشمکش و برخورد مسلحانه میان این نیروها، 14 آبان ماه با میانجیگری سعودی ها، توافقی میان دو طرف در ریاض امضا شد.

از مهم ترین بندهای توافق ریاض می توان به استقرار دولت منصور هادی در شهر عدن طی مدت 7 هفته، متمرکز شدن نیروهای نظامی زیر نظر وزارتخانه های کشور و دفاع، مقابله مشترک با جنبش انصارالله زیر نظر ائتلاف سعودی، تشکیل یک کمیته نظارت بر توافق ریاض با نظارت عربستان و معین 12 وزیر از شورای انتقالی جنوب در دولت آینده از مجموع 24 وزیر کابینه اشاره کرد.

شورای انتقالی جنوب یمن در سال 2017 پس از برکناری عیدروس الزبیدی استاندار پیشین عدن از سوی منصور هادی و با حمایت ابوظبی تشکیل و هدف آن استقلال مجدد بخش جنوبی یمن اعلام شد.

ائتلاف کشورهای عربی به سرکردگی عربستان از 26 مارس2015 (فروردین 94) به بهانه بازگرداندن منصور هادی به قدرت یمن را هدف حمله های خود قرار داده اند. این در حالی است که پس از گذشت بیش از پنج سال از این جنگ، ائتلاف سعودی هیچ دستاوردی در یمن کسب نکرده است.

واحدی: واحدی: وبسایت خبری، تفریحی و سرگرمی

منبع: ایرنا
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 8680

به "خبرنگاران شورای انتقالی جنوب یمن: جنگ با نیروهای وابسته به سعودی نزدیک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شورای انتقالی جنوب یمن: جنگ با نیروهای وابسته به سعودی نزدیک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید