خبرنگاران قبض کاغذی برق در خراسان جنوبی حذف می گردد

به گزارش راه ساری، بیرجند- خبرنگاران- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: بر اساس سیاست وزارت نیرو مبنی بر الکترونیکی شدن قبض برق، از تیرماه فرآیند ارسال قبوض با روش های الکترونیکی در استان شروع می گردد و از مهرماه قبض کاغذی چاپ نمی گردد.

خبرنگاران قبض کاغذی برق در خراسان جنوبی حذف می گردد

محمد ابراهیم شرکا روز چهارشنبه در نشست خبری اضافه نمود: فرمت قبض های برق با همان شکل سابق در سایت شرکت موجود است که مشترکان می توانند از این طریق یا اپلیکیشنی که بعد راه اندازی می گردد آن را دریافت نمایند.

وی با تاکید بر اینکه قبض ها حذف نمی شوند اعلام کرد : برای دریافت قبض الکترونیکی چهار روش وجود دارد که ارسال کد *P *شناسه 13 رقمی قبض به شماره 5000160000، تماس با سامانه تلفنی 121، مراجعه به سایت شرکت توزیع نیروی برق یا ارایه اطلاعات به ماموران قرائت کنتور از جمله این روش ها است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی یکی از سیاست های وزارت نیرو برای کاهش هزینه ها را جایگزینی قبوض الکترونیکی به جای قبوض کاغذی مطرح کرد و گفت: تاکنون برای مشترکان شهرها هر 2 ماه، روستاها هر چهار ماه و برای مشترکان کشاورزی، صنایع و ادارات هر ماه یک قبض چاپ کاغذ و توزیع می شد.

وی ادامه داد: این روند توزیع، گاهی مشکلاتی داشت که ممکن بود قبض به دست مشترک نرسد لذا در راستای سیاست های دولت وزارت نیرو برای الکترونیکی کردن قبوض اقدام نموده است.

شرکاء افزود: این طرح از حدود یک سال قبل به صورت پایلوت در سیستان و بولچستان اجرا و هم اکنون به سایر نقاط کشور تعمیم داده شده است.

وی از وجود 360 هزار مشترک برق در خراسان جنوبی اطلاع داد و گفت: به دلیل پراکندگی استان 20 هزار کیلومتر شبکه و تاسیسات برای تامین برق مشترکان خراسان جنوبی ایجاد شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی یادآور شد: علیرغم پر هزینه بودن تعمیر و نگهداری این 20 هزار کیلومتر شبکه اما کوشش ها بر این است که شبکه های برق پایداری خوب و قابل قبولی داشته باشند که از همین میزان خاموشی در استان بسیار پایین است.

وی گفت: در جریان سیل فروردین سال جاری که خسارت هایی به استان وارد شد اما میزان خسارت به شبکه های برق زیاد نبود و توانستیم با امکانات ستادهای بحران در شهرستان به وسیله دیزل پست ها برق دار کنیم که مردم احساس خاموشی نداشته باشند.

شرکاء بر مدیریت مصرف برق تاکید نمود و اضافه نمود: البته منظور این نیست که به مردم فشار وارد گردد بلکه هدف درست و بهینه مصرف کردن است.

وی ادامه داد: اگر مصرف اوج بار به ساعت های کم باری شبکه انتقال داده گردد برای ایجاد تاسیسات جدید احتیاج به سرمایه کمتری است که این مساله منافع ملی را در پی دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی نهادینه شدن استفاده از لامپ های کم مصرف را یکی از سیاست های پیروز وزارت نیرو مطرح کرد و گفت: استفاده درست وسایل سرمایشی نیز از جمله بخش هایی است که احتیاج به فرهنگ سازی دارد.

وی با اشاره به مشوق هایی برای مصرف نمایندگان برق اعلام کرد: این مشوق در بخش کشاورزی و صنایع با ارایه برق رایگان به مصرف نمایندگانی که در پیک مصرف خاموشی داشته باشند اعمال می گردد.

شرکاء گفت: سال گذشته توانستیم خاموشی ها را در استان مدیریت کنیم که میزان آن به نسبت سایر استان ها کمتر بود و سال جاری نیز امیدواریم خاموشی نداشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه از خراسان جنوبی به افغانستان برق صادر نمی گردد توضیح داد: اگر 10 درصد مصرف برق در استان کمتر گردد تابستان بدون خاموشی خواهد بود زیرا توزیع برق سراسری است و هر جا میزان فراوری از مصرف کمتر باشد مجبور می شوند که سهمیه بندی نمایند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی فراوری برق از انرژی خورشیدی را یکی از سیاست های جدید در وزارت نیرو مطرح کرد و گفت: هر مشترک برق می تواند پشت بام منزل خود سلول های خورشیدی نصب کند و شرکت برق نیز قرارداد خرید تضمیمنی 20 ساله منعقد می نماید.

وی ادامه داد: میانگین نرخ استان برای فروش هر کیلو وات برق 70 تومان است در صورتی که برق فراوری شده از سلول های خورشید به صورت هر کیلو وات 800 تومان خریداری می گردد و هیچ محدودیتی هم برای خرید نداریم.

شرکاء یادآور شد: هر نیروگاه پنج کیلو واتی ماهانه 700 تا 800 هزار تومان برای مشترک برق درآمدزایی دارد.

وی اعلام کرد: نیروگاه های بزرگ نیز در شهرستان خوسف و بشرویه راه اندازی شده و در شهرستان نیز سربیشه یک نیروگاه هفت مگاواتی تا یک ماه آینده وارد مدار می گردد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی کسب رتبه اول این شرکت در میز خدمت الکترونیکی را یادآور شد و اضافه نمود: با ایجاد سامانه ای از صفر تا 100 درخواست های متقاضیان و مشترکان به صورت الکترونیکی از راه دور امکان پذیر است.

وی ادامه داد: شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی 24 خدمت کد دار برای مشترکان ارایه می نمایند که این خدمات به صورت الکترونیکی از بستر اینترنت قابل ارایه است.

شرکاء حذف مراجعه حضوری به ادارات و کاهش هزینه ها را از مزایای الکترونیکی شدن ارایه خدمات ذکر کرد.

9893 * 6054

huseynvahedi.ir: واحدی: وبسایت خبری، تفریحی و سرگرمی

منبع: ایرنا
انتشار: 3 اسفند 1401 بروزرسانی: 3 اسفند 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 3315

به "خبرنگاران قبض کاغذی برق در خراسان جنوبی حذف می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران قبض کاغذی برق در خراسان جنوبی حذف می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید