خبرنگاران معاون دانشگاه علوم پزشکی اردبیل افزایش مبتلایان کرونا را نگران کننده خواند

به گزارش راه ساری، اردبیل- خبرنگاران- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، افزایش تعداد افراد بستری و بدحال مبتلا به ویروس کرونا در این استان را نگران کننده خواند و نسبت به عواقب بی توجهی مردم به پروتکل های بهداشتی هشدار داد.

خبرنگاران معاون دانشگاه علوم پزشکی اردبیل افزایش مبتلایان کرونا را نگران کننده خواند

دکتر علیرضا رضایی بنا روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگاران، با اشاره به افزایش مراجعه شهفرایندان به مراکز درمانی استان اردبیل با علائم کرونا گفت: در حال حاضر 416 بیمار در بخش های کرونای بیمارستان های استان بستری و تحت درمان هستند که 63 نفر از آنها در بخش مراقبت های ویژه تحت نظر قرار دارند.

وی اضافه کرد: در 24 ساعت گذشته 71 فرد مبتلای جدید در مراکز بیمارستانی استان بستری و 58 نفر از بیماران بستری نیز با مساعد شدن حال عمومی مرخص شدند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، فرایند ابتلا به بیماری کرونا در این استان را همچنان افزایشی اعلام کرد و ادامه داد: در شبانه روز گذشته هشت نفر از افراد بستری در مراکز درمانی استان به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به فرایند صعودی بیماری کرونا در استان اردبیل، از اهالی این استان خواست تا با جدیت بیشتر دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کرده و این بیماری را بیش از پیش جدی بگیرند.

استاندار اردبیل نیز امروز در بازدید از مراکز درمان بیماران کرونای استان، خدمات کارکنان فعال در مراکز درمانی استان را ستودنی خواند و با بیان این که خادمان سلامت استان روزهای سخت و دشواری را سپری می کنند، خواستار همکاری مردم در مقابله با کرونا شد.

به گزارش خبرنگاران، استان اردبیل که طی 10 روز گذشته بالاترین میزان ابتلا و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در پنج ماه گذشته را تجربه کرده، 2 روز پیش طبق آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در ردیف استان های با شرایط قرمز قرار گرفت.

با وجود نوسان جزیی تعداد فوت افراد مبتلا به کرونا طی روزهای گذشته در استان اردبیل، روزانه بین 60 تا 70 فرد مبتلای جدید در مراکز درمانی این استان بستری می شوند.

ستاد مدیریت و کنترل بیماری کرونا در استان اردبیل با انتشار اطلاعیه ای، استفاده از ماسک، رعایت فاصله 2 متری، اجتناب از شرکت در مراسم و مراکز تجمع افراد و خارج نشدن افراد مسن و دارای بیماری زمینه ای از منزل را برای کنترل کرونا الزامی اعلام کرد.

این ستاد با هشدار جدی به شهفرایندان درباره تبعات سخت عمل نکردن به توصیه های بهداشتی و رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی اعلام کرد که شهفرایندان استان باید مراسم عروسی و عزا را تعطیل کرده و از هر گونه تجمع و ازدحام به هر بهانه ای پرهیز کنند.

خودداری از حضور در اماکن و مراسم پرازدحام، استفاده از ماسک و شستن دست ها، سه راه حل اساسی مقابله با ابتلا به کرونا اعلام شده است.

تفطن: مجله مطالب خواندنی سفر و گردشگری

مجله آراد: گفتگوی آزاد و اخبار روز

منبع: ایرنا
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 10937

به "خبرنگاران معاون دانشگاه علوم پزشکی اردبیل افزایش مبتلایان کرونا را نگران کننده خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معاون دانشگاه علوم پزشکی اردبیل افزایش مبتلایان کرونا را نگران کننده خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید