خبرنگاران میانگین بارندگی در خراسان رضوی 51 درصد افزایش یافت

به گزارش راه ساری، مشهد- خبرنگاران- مدیر کل هواشناسی خراسان رضوی از افزایش 51 درصدی میانگین بارندگی در این استان از ابتدای سال زراعی جاری تا به امروز نسبت به دوره آماری بلند مدت اطلاع داد.

خبرنگاران میانگین بارندگی در خراسان رضوی 51 درصد افزایش یافت

محسن عراقی زاده روز سه شنبه در تبادل نظر با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: از ابتدای مهرماه پارسال تا به امروز به طور میانگین 264 میلیمتر باران در استان خراسان رضوی باریده است که نسبت به سال گذشته 6 درصد کاهش داشته اما نسبت به دوره آماری بلند مدت 51 درصد افزایش دارد.

وی ادامه داد: در این مدت بیشترین بارش در فریمان با 342 میلیمتر ثبت شده و پس از آن در شهرستان تربت حیدریه با 334 میلیمتر گزارش شده است.

وی گفت: شهرستان های قوچان و کاشمر نیز حدود 314 میلیمتر بارش داشته اند.

عراقی زاده میانگین بارش طی این مدت را در شهر مشهد 250 میلیمتر عنوان نمود و اضافه کرد: این میزان نسبت به دوره آماری 19 درصد افزایش و نسبت به سال گذشته 6 درصد کاهش دارد.

وی ادامه داد: طی سال زراعی جاری بیشترین افزایش بارندگی استان در شهرستان های رشتخوار و خواف به ترتیب با 117 و 95 درصد افزایش نسبت به دوره آماری ثبت شده است.

وی گفت: در این مدت بارندگی در تمامی شهرستان های خراسان رضوی نسبت به دوره آماری بلند مدت افزایش داشته که کمترین آن مربوط به کلات و مشهد به ترتیب با هشت و 19 درصد افزایش گزارش شده است.

عراقی زاده اضافه کرد: از ابتدای اردیبهشت ماه تا به امروز به طور میانگین 9 میلیمتر باران در مناطق مختلف استان خراسان رضوی باریده است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته و دوره آماری حدود 6 میلیمتر بوده است.

میانگین بارندگی سالانه در خراسان رضوی 210 و در کشور 240 میلیمتر است.

کالارنا: مقایسه و نقد کالاهای دیجیتالی

نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: ایرنا
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 8974

به "خبرنگاران میانگین بارندگی در خراسان رضوی 51 درصد افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران میانگین بارندگی در خراسان رضوی 51 درصد افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید