خبرنگاران نجات یک زن 80 ساله از ارتفاعات طارم سفلی قزوین

به گزارش راه ساری، قزوین - خبرنگاران - معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین از نجات یک زن 80 ساله از منطقه صعب العبور زرین خانی در ارتفاعات طارم سفلی با اعزام بالگرد اطلاع داد.

خبرنگاران نجات یک زن 80 ساله از ارتفاعات طارم سفلی قزوین

حکمت الله هاشمی شامگاه چهارشنبه با اعلام این خبر گفت: به دنبال تماس تلفنی با مرکز پیغام جمعیت هلال احمر استان در مورد مصدومیت یک زن 80 ساله از اهالی روستای زرین خانی، بلافاصله یک تیم ارزیاب و یک تیم کوهستان به منظور اعزام به محل حادثه فراخوان شدند.

وی اضافه نمود: تیم امداد و نجات هلال احمر استان با توجه به شرایط نامساعد جوی و نبود امکان پرواز بالگرد فوریت های پزشکی، بالگرد جمعیت هلال احمر به سختی به ارتفاعات طارم سفلی منطقه صعب العبور زرین خانی اعزام گشت و پس از چند ساعت کوهپیمایی برای انجام عملیات امداد و نجات وارد عمل شد.

هاشمی در تشریح این عملیات بیان نمود: با توجه به شدت جراحات وارده، اقداماتی از قبیل آتل بندی و سرم تراپی توسط نجاتگران تیم واکنش سریع و تیم پایگاه طارم سفلی انجام گشت و پس از پیمایش جهت طی شده و بازگشت به منطقه فرود بالگرد، مصدوم تحویل تیم امداد هوایی گشت و به بیمارستان ولایت قزوین منتقل شد.

وی گفت: در این عملیات 6 نفر از نجاتگران جمعیت هلال احمر در قالب 2 تیم با استفاده از یک دستگاه خودروی کمکدار و یک دستگاه آمبولانس و یک فروند بالگرد در انجام عملیات همکاری تنگاتنگی با یکدیگر داشتند.

آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: ایرنا
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 9416

به "خبرنگاران نجات یک زن 80 ساله از ارتفاعات طارم سفلی قزوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نجات یک زن 80 ساله از ارتفاعات طارم سفلی قزوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید