خبرنگاران نجوای عاشقی در کیش

به گزارش راه ساری، کیش - خبرنگاران - احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در حالی در جزیره کیش برگزار شد که از نقطه نقطه آن نجوای عاشقی به گوش می رسید، نجوایی که صاحبانش آمده بودند تا دل به مهربان ترین مهربان ها بسپارند.

خبرنگاران نجوای عاشقی در کیش

به گزارش خبرنگاران، مصلای کیش از شامگاه دوشنبه تا بامداد سه شنبه همزمان با دومین شب قدر میزبان عاشقانی بود که آمده بودند در شب شهادت مولای متقیان با طلب عفو و مغفرت از درگاه الهی آرزوهای خود را به گوش حق تعالی برسانند.

عاشقانی که با هم نوای یا رحمن و یا رحیم سردادند و در شب رستگاری هم نوا شدند و بهترین انیس و رفیق را صدا زدند تا عقده دل بگشایند و مقابل معبود سر بر خاک بنهند.

با وجود اینکه کرونا فاصله اجتماعی ایجاد کرده بود اما دعاهای شب بیست و یکم روزه داران جزیره کیش همانند خواسته های شب نوزدهم ذکر با یامَن اِسمُهُ دَواء وَ ذِکرُهُ شَفاء همراه بود تا با ریشه کن شدن بیماری کووید 19 و شفای بیماران جسم و جان ها همانند دل ها به هم نزدیک باشد.

خیلی از شب زنده داران جوانانی بودند که آرزوهای بزرگی از سعادت بشری تا رهایی جهان از دام کرونا، سلامتی هم نوعان و عزت ایران و هرآنچه که در دلشان بوددر سر داشتند و پاسی از شب را به امید سپیدی بخت و روزگارشان سپری کردند.

مصلای بزرگ کیش در سال های قبل بویژه از آغاز مبارک رمضان شاهد حضور گسترده مردم بود اما امسال به دلیل فاصله گذاری اجتماعی که برای جلوگیری از انتقال بیماری در نظر گرفته شده ، حضور و برگزاری مراسم جمعی در مساجد، تحت تأثیر شرایط خاص قرار گرفت.

برخی از روزه داران در کنار رعایت فاصه اجتماعی، از ماسک و دستکش، سجاده و مهر شخصی استفاده کرده بودند و دست اندرکاران برگزاری مراسم احیا نیز شرایطی را فراهم کرده بودند تا مصلای بزرگ کیش با حداقل گنجایش عزاداران را پذیرش کند.

از ابتدای شیوع پاندمی کرونا تا ساعت 24 یکشنبه 12 اردیبهشت در این جزیره چهار هزار و 161 بیمار مبتلا به ویروس کرونا (کووید 19 و نوع جهش یافته انگلیسی) شناسایی شده است که ابتلای 15 نفرآنان در روز گذشته تایید شد، اکنون 12 بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان کیش بستری هستند.

در این جزیره 23 بیمار مبتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند که یک تن آنان نوزادی چند ماهه است

جزیره کیش از جزیره های استان هرمزگان با بیش از 91 کیلومتر مربع مساحت در 18 کیلومتری کرانه جنوبی ایران واقع شده که در گذشته آن را قیس می خواندند.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 تیر 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 14185

به "خبرنگاران نجوای عاشقی در کیش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نجوای عاشقی در کیش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید