خبرنگاران ورزش همگانی ظرفیت مغفول مانده است

به گزارش راه ساری، سمنان- خبرنگاران- رییس هیات ورزش های همگانی استان سمنان گفت: توجه چندانی به ورزش همگانی به عنوان مکمل سلامت عمومی نشده و ظرفیت آن در استان مغفول مانده است.

خبرنگاران ورزش همگانی ظرفیت مغفول مانده است

همت هادیان عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تغییر سبک زندگی، گسترش بازی های رایانه ای و کاهش اوقات فراغت اقشار مختلف در جامعه موجب شده افراد نسبت به گذشته تحرک کمتری داشته باشند و این امر ضرورت بیش از پیش توجه به توسعه ورزش همگانی را نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه ورزش قهرمانی در سال های اخیر نگاه ها و امکانات را به سوی خود جلب کرد، توضیح داد: توسعه ورزش همگانی زمینه ساز ورزش قهرمانی است که در بهبود زندگی فردی و اجتماعی اثر قابل توجهی دارد.

رییس هیات ورزش های همگانی استان سمنان ادامه داد: نهادینه کردن ورزش همگانی نیازمند شرایط و زیر ساخت هایی است که بتوان آن را به صورت فرهنگ در جامعه گسترش داد.

وی به ضرورت توجه جدی به امر آموزش، فرهنگ سازی و تبلیغات تاکید و بیان نمود: تعامل با دستگاه ها و نهادهای اجرایی در کنار جذب حمایت بخش خصوصی و حامیان اقتصادی و همچنین ایجاد یک سیستم یکپارچه و منسجم بین هیات های شهرستان ها و کمیته ها از برنامه ها در راستای تحقق این مقوله است.

هادیان با بیان اینکه توجه به ورزش همگانی در جامعه باید از جنبه نمادین خارج گردد، تاکید نمود: هنوز زیرساخت ها برای گسترش این ورزش فراهم نشده است، بنابراین پشتیبانی و تجهیز عمومی و نیز اجرای مستمر برنامه های ورزشی و ایجاد انگیزه برای ورود مردم به منظور توسعه این رشته ورزشی ضروری است.

رییس هیات ورزش های همگانی استان سمنان به نقش مهم رسانه در ترویج فرهنگ ورزش کردن و توسعه ورزش همگانی اشاره و افزود: باید از این ظرفیت برای وارد شدن ورزش همگانی در سبد هزینه ای خانواده ها و تقویت نشاط اجتماعی استفاده گردد.

ایرانیرو: سفر به زیباترین شهرهای ایران، تبریز، مشهد، اصفهان، شیراز، یزد

منبع: ایرنا
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 10426

به "خبرنگاران ورزش همگانی ظرفیت مغفول مانده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ورزش همگانی ظرفیت مغفول مانده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید