خبرنگاران ورود به موج سوم کرونا در صورت رعایت نکردن فاصله گذاری محتمل است

به گزارش راه ساری، کاشان- خبرنگاران- رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشان گفت: مهم ترین مشکل و زنگ خطری که در زمان حاضر با آن روبه رو هستیم، رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی است که احتمال ورود به موج سوم شیوع کرونا را افزایش می دهد.

خبرنگاران ورود به موج سوم کرونا در صورت رعایت نکردن فاصله گذاری محتمل است

مسعود دهقانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران بیان نمود: کاشان در زمان حاضر درگیر موج دوم شیوع بیماری کووید- 19 است و اگر فرایند بهبودی ادامه یابد، این موج تمام خواهد شد اما در صورت بی توجهی به دستورالعمل ها، احتمال دارد که آغاز موج سوم را ببینیم.

وی اضافه نمود: ورود به موج سوم در گروی اتفاق خاصی نیست و هر کجا تجمع تعداد زیادی در زیر یک سقف بدون رعایت دستورالعمل های بهداشتی را داشته باشیم، امکان افزایش شمار مبتلایان وجود خواهد داشت.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشان تاکید کرد: اگر مردم ماسک نزنند، فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکنند یا افراد زیادی برای مدت طولانی با هم در مکان های مسقف بمانند، امکان افزایش بیماری وجود دارد.

وی بر این اساس به هیات های مذهبی توصیه کرد از برگزاری مراسم عزاداری طولانی مدت و پخت غذا خودداری کنند و نذورات را به صورت خام به گروه هدف از جمله خانواده های بی سرپرست، بدسرپرست یا افراد بی بضاعت تحویل دهند.

دهقانی شرح داد: برخی افراد و هیات ها بدون هماهنگی های لازم با کارشناسان حوزه بهداشت نسبت به پخت نذورات اقدام کردند که این مهم احتمال تشدید بیماری کووید- 19 را در پی خواهد داشت.

وی اظهارداشت: بیش از 70 درصد هیات های مذهبی مسائل بهداشتی را به طور کامل رعایت می کنند اما به مسئولان هیات های بی توجه به صورت مکتوب اخطار داده شده است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشان با اشاره به همه گیری کرونا و گذر از موج اول بیماری در کشور ابراز امیدواری کرد با رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی، رخدادی مانند شیوع موج سوم نداشته باشیم.

ویروس کرونا 2019 (COVID-19) که نخستین بار در ووهان چین شناسایی شد، در نهایت به بیشتر کشورها منجمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشت تا شرایط فوق العاده اعلام کند.

افزون بر 365 هزار و 606 نفر تا کنون در کشور به ویروس کرونا مبتلا شدند و بیش از 21 هزار فوت کردند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر 368 هزار نفر، در فاصله نزدیک به 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 11383

به "خبرنگاران ورود به موج سوم کرونا در صورت رعایت نکردن فاصله گذاری محتمل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ورود به موج سوم کرونا در صورت رعایت نکردن فاصله گذاری محتمل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید