خبرنگاران پرداخت تسهیلات به معلولان و چند خبر کوتاه از شمال استان اصفهان

به گزارش راه ساری، کاشان - خبرنگاران - پرداخت 108 فقره تسهیلات به معلولان اردستان، رفع شدن مشکل کرایه حمل و نقل بین شهری کاشان، بستری شدن 23 بیمار حاد تنفسی در کاشان و آران و بیدگل و کشف پنج میلیارد ریال کالای قاچاق در نطنز از جمله اخبار کوتاه روز پنجشنبه شهرهای شمال استان اصفهان است.

خبرنگاران پرداخت تسهیلات به معلولان و چند خبر کوتاه از شمال استان اصفهان

پرداخت 108 فقره تسهیلات اشتغال زایی به معلولان اردستان

رییس اداره بهزیستی اردستان گفت: در امسال 108 فقره تسهیلات اشتغال به مبلغ 54 میلیارد ریال به معلولان این شهرستان پرداخت شده است.

محمدعلی مطلب زاده در نشست خبری به مناسبت روز جهانی معلولان با بیان اینکه یک هزار و 136 نفر معلول زیرپوشش بهزیستی اردستان قرار دارند، اضافه نمود: بیشترین شمار معلولان با 416 نفر در گروه معلولان جسمی و حرکتی و کمترین شمار نیز با 91 نفر در گروه معلولان بینایی هستند.

وی از پرداخت مستمری به 456 نفر از معلولان زیر پوشش بهزیستی اردستان اطلاع داد و گفت: به طور متوسط به نسبت جمعیت خانوار به هر معلول از یک میلیون و 800 هزار ریال تا پنج میلیون و 500 هزار ریال مستمری پرداخت می گردد.

رییس اداره بهزیستی اردستان با بیان اینکه 20 درصد از سهمیه بیمه کارفرمایانی که نسبت به کارگیری معلولان اقدام نمایند توسط بهزیستی پرداخت می گردد اضافه نمود: برای 17 معلول ضایعه نخاعی علاوه بر مستمری ماهیانه، در هر ماه پنج میلیون و 540 هزار ریال حق پرستاری پرداخت می گردد.

مطلب زاده همچنین با بیان اینکه اردستان دارای 20 خانواده 2 معلول است، گفت: عملیات احداث پنج واحد مسکونی برای خانواده های 2 معلول به بالا در اردستان و زواره آغاز و 2 واحد نیز در زواره تحویل خانواده 2 معلول شده است و بقیه افراد نیز به بنیاد مسکن شهرستان معرفی شده اند.

رییس اداره بهزیستی اردستان اضافه نمود: این اداره برای هر واحد مسکونی یک میلیارد و 400 میلیون ریال به صورت بلاعوض پرداخت می نماید.

مطلب زاده با بیان اینکه 48 درصد اداره های شهرستان در زمینه مناسب سازی مکان نمره بالای 50 دریافت نموده اند گفت: پیگیر اجرای قانون استخدام سه درصد معلولان در ادرات شهرستان هستیم.

وی به پرداخت یاری هزینه تحصیلی به 18 نفر از دانش آموزان و دانشجویان خانواده های معلول اشاره نمود و گفت: در امسال 12 مورد یاری هزینه توانبخشی، 20 مورد یاری هزینه درمان و 9 مورد یاری هزینه مناسب سازی به معلولین پرداخت شده است.

رییس اداره بهزیستی اردستان با بیان اینکه به دلیل کمبود اعتبارات 70 نفر از معلولان در نوبت دریافت مستمری هستند اضافه نمود: هزینه های بالای درمان و تهیه موارد بهداشتی از دیگر مسائل معلولین این شهرستان است.

مطلب زاده به وجود سه مرکز نگهداری معلولان در اردستان اشاره نمود و اضافه نمود: 10 نفر کودک پسر در مرکز معلولان ذهنی کچومثقال، 16 نفر معلول ذهنی دختر بالای 15 سال در مرکز حرفه آموزی اردستان و 20 نفر در خانه سالمندان زواره نگهداری می شوند.

شهرستان اردستان با بیش از 42 هزار نفر جمعیت در 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

مشکل کرایه حمل و نقل بین شهری کاشان حل می گردد

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه کاشان گفت: با توجه به شرایط موجود حمل و نقل عمومی برون شهری در خطوط کاشان به شهرهای مشکات، برزک، نیاسر، قمصر و روستاهای تابعه شهرستان و مسائل پیش رو، اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای کاشان با همکاری شهرداران و بخشداران چهارگانه این شهرها برای ارایه خدمات هرچه بهتر به مردم نسبت به ساماندهی این ناوگان اقدام خواهند کرد.

حسین عبدالله زاده در نشست ساماندهی حمل و نقل عمومی برون شهری کاشان یکی از اساسی ترین مسائل این حوزه را نبودن قیمت مصوب برای ارایه خدمات حمل و نقل بین شهری دانست و گفت: نبودن قیمت معین باعث نارضایتی و بلاتکلیفی بین مسافران بود.

به گفته وی، مقرر شد نرخ کرایه برون شهری با موضوع راهداری و حمل و نقل جاده ای و همکاران بخشداری و شهرها تهیه و ابلاغ گردد که باید انجمن صنفی شرکت های مسافربری کاشان، نطنز و آران و بیدگل با هماهنگی بخشداران و اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای باید به فوریت قیمت خدمات حمل ونقل برون شهری را معین و تصویب نمایند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی فرمانداری کاشان توضیح داد: به منظور ساماندهی ناوگان حمل و نقل عمومی بین شهری لازم است مسافربرهای شخصی از جابه جایی مسافر خودداری و پلیس راه و راهور باید مطابق قوانین، اعمال قانون نمایند.

عبدالله زاده به نوسازی ناوگان تاکسیرانی بین شهری اشاره نمود و اضافه نمود: نوسازی ناوگان تاکسی با پلاک ت برای خطوط بین شهری توسط شهرداری ها ممنوع است و در صورت تامین شرایط نوسازی به طور صرف توسط خودروهای با پلاک ع با اولویت رانندگان فعال در این خطوط امکان پذیر خواهد بود.

انتخاب دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان به عنوان پژوهشگر برجسته

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کاشان از انتخاب محمد آقاجانی دانشجوی این دانشگاه به عنوان دانشجوی پژوهشگر برجسته کشوری اطلاع داد.

حمیدرضا گیلاسی گفت: به استناد دستورالعمل اجرایی نحوه امتیازدهی به فعالیت های تحقیقاتی دانشجویان پژوهشگر موضوع بند ک ماده 2 آیین نامه تسهیلات آموزشی، پژوهشی و رفاهی ویژه استعدادهای درخشان، این دانشجو به عنوان دانشجوی پژوهشگر برجسته انتخاب شد.

23 بیمار حاد تنفسی در کاشان و آران و بیدگل بستری شدند

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: 23 بیمار جدید حاد تنفسی 24 ساعته در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل بستری شدند.

مریم امیدی اضافه نمود: در مجموع هم اکنون 273 بیمار حاد تنفسی در مراکز درمانی کاشان و آران و بیدگل بستری هستند.

وی بیان نمود: 93 نفر از این بیماران در بخش مراقبت های مرکزهای درمانی شهرستان ها بستری شده اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان یادآور شد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا به امروز 106 هزار و 567 نفر به مرکزهای بستری و سرپایی تشخیصی و درمانی در کاشان و آران و بیدگل مراجعه نموده اند که هفت هزار و 390 نفر از آنان مرخص شده اند.

به گفته وی، در 24 ساعت گذشته بیماری کووید-19 جان 6 نفر را در کاشان و آران و بیدگل گرفته است.

فراهم کردن زیرساخت ها برای معلولان آران و بیدگل لازم است

فرماندار آران و بیدگل گفت: فراهم کردن زیرساخت ها لازم برای معلولان این شهرستان لازم است.

اسماعیل بایبوردی در گفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود: زیرساخت امکانات رفاهی معلولان این شهرستان باید به شکلی فراهم گردد که با رعایت حقوق شهروندی آنان به صورت حداکثری همراه باشد.

وی با تاکید بر ضرورت ساماندهی معابر عمومی برای سهولت آسان تر و مطلوب تر تردد معلولان در آران و بیدگل اضافه نمود: لازم است شهرداران، بخشداران و روسای دستگاه های اجرایی شهرستان با آسان تر کردن تردد معلولان به ساختمان های مربوطه، در مراجعه معلولان به آن دستگاه یا اداره جوابگوی سریع و مناسب برای حل مسائل آنان باشند.

وی نقش ادارات بهزیستی و ورزش و جوانان شهرستان آران و بیدگل را در تأمین سلامت فکری و روانی معلولان مهم و بی بدیل برشمرد و اضافه نمود: با پیش بینی احداث استخر و سالن ورزشی ویژه معلولان در این شهرستان، شاهد بهبود و ارتقای سطح ارایه خدمات به این قشر از جامعه خواهیم بود.

فرماندار آران و بیدگل به فعالیت 31 مرکز حوزه امور اجتماعی، 11 مرکز زیر نظارت حوزه پیشگیری و هفت مرکز توانبخشی معلولان ذهنی، جسمی، روحی و روانی زیر پوشش اداره بهزیستی این شهرستان اشاره نمود و گفت: این مرکزها می تواند در توانبخشی، مدیریت و کاهش آسیب های اجتماعی این شهرستان موثر باشد.

وی با اشاره به وجود 2100 معلول و 40 مرکز تحت پوشش بهزیستی در این شهرستان گفت: مددجویان تحت پوشش این نهاد به دلیل آسیب های ناشی از محرومیت، احتیاج به تکریم بیشتر و کارکنانی با صبر و سعه صدر بالا و تواضع بیشتر و دانش گرا دارند.

بایبوردی به اشاره به شعار امسال روز جهانی معلولان ساخت جهانی بهتر پس از کرونا برای افراد دارای معلولیت گفت: اداره بهزیستی آران و بیدگل برای خانواده های آسیب دیده اجتماعی ناشی از بیماری کرونا برنامه ریزی کند.

وی اضافه نمود: همه گیری ویروس کرونا می تواند موجی از اضطراب و ناامنی را در جامعه برای خانواده ها و بچه ها تحمیل کند که این امر علاوه بر ایجاد بیماری و درد جسمانی، بار روانی و اجتماعی را به خانواده ها و به خصوص بچه ها تحمیل می نماید که این مهم احتیاجمند مشاوره های روانشناسی برای خانواده های آسیب دیده است.

وی با تبریک هفته معلولان به جامعه معلول این شهرستان و تشکل های مردم نهاد در این حوزه به ویژه انجمن معلولان سوره صبح گفت: انجمن معلولان سوره صبح آران و بیدگل نمونه بارزی از سازمان مردم نهادی است که توانسته در ایجاد تحرک اجتماعی و امیدآفرینی در بین معلولان این شهرستان نقش آفرینی کند.

پلمب مرکز غیرمجاز دندان پزشکی در آران و بیدگل

رییس اداره حقوقی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: مرکز غیرمجاز دندان پزشکی و ایمپلنت در شهرستان آران و بیدگل پلمب شد.

رضا کردی اضافه نمود: این مرکز درمانی غیرمجاز بر اساس شکایت مردمی و اعلام معانت شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل این مرکز درمانی با دستور دادستان این شهرستان پلمب شد.

وی با بیان اینکه متصدی این مرکز مدرک پزشکی، مجوز فعالیت و تخصص نداشت، ادامه داد: پرونده وی برای سیر مراحل رسیدگی به دادسرا ارجاع شد و به موجب حکم دادگاه، این فرد محکوم، محل فعالیت تعطیل و با انتشار حکم به مدت یک ماه، به وسیله نصب بنر در محل تاسیس مطب، دادنامه صادره اجرایی شد.

آران و بیدگل با جمعیت افزون بر 103 هزار نفر در فاصله نزدیک به 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

کشف پنج میلیارد ریال کالای قاچاق در نطنز

فرمانده انتظامی نطنز از کشف محموله کالای قاچاق به ارزش پنج میلیارد ریال در این شهرستان اطلاع داد.

سرهنگ مرتضی هادیان گفت: ماموران انتظامی در بازرسی از خودروهای عبوری در محورهای ارتباطی شهرستان به 2 دستگاه خودرو سواری مشکوک شدند و در بازرسی از این خودروها کالاهای قاچاق را کشف و ضبط کردند.

وی کالاهای قاچاق کشف شده را لوازم خانگی، عکاسی، فیلمبرداری و منسوجات برشمرد و اضافه نمود: در این ارتباط 2 متهم دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

فرمانده انتظامی نطنز خاطر نشان کرد: ماموران این یگان از ابتدای امسال تا به امروز پیروز شدند با توقیف 59 دستگاه خودروی حمل کالای قاچاق مقدار قابل توجهی کالا از جمله انواع لوازم خانگی، قطعه های خودرو و موتور سیکلت، منسوجات، لوازم آرایشی و بهداشتی و تجهیزات رایانه ای قاچاق را کشف و ضبط نمایند.

شهرستان نطنز با 47 هزار نفر جمعیت در فاصله نزدیک به 125 کیلومتری شمال اصفهان قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 13062

به "خبرنگاران پرداخت تسهیلات به معلولان و چند خبر کوتاه از شمال استان اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پرداخت تسهیلات به معلولان و چند خبر کوتاه از شمال استان اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید