خبرنگاران 415 روستای کردستان به اینترنت پرسرعت تلفن همراه متصل شد

به گزارش راه ساری، سنندج - خبرنگاران - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: در طول فعالیت دولت تدبیر و امید تا به امروز، 415 روستای استان به اینترنت پرسرعت تلفن همراه با تکنولوژی 3G / 4G متصل شده است.

خبرنگاران 415 روستای کردستان به اینترنت پرسرعت تلفن همراه متصل شد

فردین سعیدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: از آغاز فعالیت دولت یازدهم تا به امروز 515 روستا در کردستان به اینترنت پرسرعت ADSL و 557 روستا به اینترنت پرسرعت بی سیم LTEمتصل شده است.

وی با بیان اینکه در طول فعالیت دولت تدبیر و امید 352 سایت روستایی در استان برگردان و به شبکه تلفن همراه شرکت ارتباطات سیار متصل شده است. اضافه کرد: پوشش تلفن همراه در 56 روستای استان نیز به تکنولوژی 3G/4G ارتقا یافت.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان با اشاره به آغاز اجرای 116 کیلومتر شبکه فیبرنوری در روستای حسن آباد و منطقه کلاترزان سنندج، یادآور شد: در طول فعالیت دولت تدبیر و امید، 10 هزار پورت تلفن ثابت روستایی در 119 روستای استان توسعه یافته است.

سعیدی با بیان اینکه هم اکنون 42 روستای کردستان به دستگاه خودپرداز مجهز است، اضافه کرد: تجهیز 50 روستای دیگر در استان به دستگاه خودپرداز بانکی در دستور کار است.

استان کردستان یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت دارد و ضریب نفوذ تلفن همراه در این استان بیش از 72 درصد است.

واحدی: واحدی: وبسایت خبری، تفریحی و سرگرمی

منبع: ایرنا
انتشار: 12 مرداد 1400 بروزرسانی: 12 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 13336

به "خبرنگاران 415 روستای کردستان به اینترنت پرسرعت تلفن همراه متصل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 415 روستای کردستان به اینترنت پرسرعت تلفن همراه متصل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید